کاشت میکرو تراشه مجهز به NFC درون بدن/ با کلید و کارت های اعتباری خداحافظی کنید

رسانه کلیک - آینده‌ای را تصور کنید که در آن با کاشت چیپ در بدن خود بتوانید بسیاری از کارهای روزمره را انجام دهید؛ آینده‌ای که در آن با ورود تکنولوژی به بدن انسان می‌تواند راحت‌تر زندگی کند.

کاشت میکرو تراشه مجهز به NFC درون بدن/ با کلید و کارت های اعتباری خداحافظی کنید

افراد نسبت به کاشت چیپ در بدن انسان ذهنیت خوبی ندارند؛ این در حالی است که این فناوری زندگی را آسان‌تر می کند. دانشمندان بر این باورند سال ۲۰۱۷ دوره ظهور چیپ‌هایی به سایز برنج است که در دست کاشته می‌شود. اگر این سوال در ذهنتان شکل گرفته که چطور چنین چیزی ممکن است، بد نیست نگاهی به یک فستیوال بزرگ تکنولوژی داشته باشیم.

فستیوال تکنولوژی و فرهنگی Pause Fest که در ملبورن استرالیا برپا می‌شود، از ۱۰ داوطلب برای کاشت چیپ‌های ارتباطی نزدیک به مدار (NFC) در دستانشان دعوت به عمل آورده است. داوطلبان با تجربه کردن حسی شبیه به سوراخ کردن گوش، چیپ‌ها را مابین انگشت سبابه و انگشت شست خود قرار می‌دهند.

از آنجایی که عرضه میکروچیپ‌ها هنوز مراحل اولیه خود را طی می‌کند و تنها اطلاعات کمی را می توان در آنها ذخیره کرد، این محدودیت باعث نشده این آزمایش هیجان‌انگیز اجرایی نشود.

قبل از تزریق، اطلاعات اجازه ورود به فستیوال Pause Fest در ماه فوریه برای سه روز متوالی در چیپ‌ها ذخیره شد. همچنین این چیپ‌ها طوری برنامه‌ریزی شدند که بتوان با آنها درب‌های خانه، باشگاه ورزشی، محل کار و جاهایی را که داوطلب مشخص می‌کند، کنترل و حتی از آن به عنوان بلیط‌ وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

در طول چهار ماه آتی، داوطلبان زندگی عادی خود را سپری کرده و از چیپ برای مواردی که در بالا ذکر شد، استفاده خواهند کرد. سپس، در فستیوال ماه فوریه، این افراد در پنلی در کنار یکی از افراد خبره تکنولوژی کاشتنی به نام کایلا هفرنان ، حاضر خواهند شد تا درباره مفید بودن چیپ‌ها صحبت کنند.

هفرنان در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در مبحث کاربردهای تکنولوژی ابزار الکترونیکی کاشتنی است. وی دو چیپ را در دستان خود تعبیه کرده است؛ یکی برای دسترسی به خانه‌ و دیگری برای دفتر کارش. این فرد به حوزه میکروچیپ‌ها و کاربردهای احتمالی آن در آینده بسیار علاقه‌مند است.

هفرنان می‌گوید: «اگر بتوان از این چیپ‌ها در هر مکانی استفاده و برای تمام کارهای خانه، باشگاه و کار تنها بتوان از یک چیپ استفاده کرد، مردم برای کاشتن آن بسیار مشتاق خواهند شد. پرداخت پول با چیپ به نقطه عطفی برای این تکنولوژی تبدیل می‌شود. به محض اینکه مردم بتوانند با آن پرداخت‌های خود را انجام دهند، افراد بیشتری به این چیپ‌ها روی می‌آورند».

شایان ذکر است؛ محققان معتقدند کاشت چیپ در بدن در سطح جامعه بی‌ضرر است و ما را از شر وسایلی از قبیل کلید و کیف پول خلاص می‌کند.

ارسال نظر