نسخه بعدی بازی Battlefield گرافیک خارق العاده‌ای دارد

رسانه کلیک - آقای اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر اجرایی شرکت الکترونیک آرتز، به تازگی در جلسه مالی اخیر شرکت در خصوص نسخه بعدی بازی Battlefield سخن گفت.

نسخه بعدی بازی Battlefield گرافیک خارق العاده‌ای دارد

سری بتلفیلد را می توان یکی از بهترین مجموعه های شوتر اول شخص دانست که از گذشته مورد توجه بازیکنان و گیمرهای زیادی قرار گرفته و از محبوبیت بسیار بالایی برخودار است. این سری رقابت تنگاتنگی را با فرانچایز ندای وظیفه داشته و دارد و جدیدترین نسخه آن نیز که به نام Battlefield 1 شناخته می شود، داستان یکی از بدترین و غم انگیزترین جنگ های دنیا یعنی جنگ جهانی اول را روایت می کند.

حال بدون شک رقابت این دو مجموعه پس از انتشار بازی Call of Duty WWII جذاب تر و سخت تر می شود چرا که نسخه جدید سری ندای وظیفه از جنگ های علمی تخیلی دست برداشته و مجددا به ریشه ها و المان های اصلی خود یعنی جنگ های جهانی دوم بازگشته است.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت بالای سری Battlefield، عدم عرضه سالانه نسخه های جدید این مجموعه توسط سازندگان و توسعه دهندگان است. به بیان دیگر، بازیکنان با خیال راحت و بدون دغدغه انتشار نسخه جدید، می تواند دو الی سه سال به تجربه جدیدترین بازی فرانچایز بتلفیلد بپردازند. همچنین با انتشار نسخه جدید بازی Battlefield، سازندگان دست از پشتیبانی نسخه های پیشین برنمی دارند و سرورهای بازی کماکان پابرجا می ماند.

هم اکنون از انتشار بازی بتلفیلد ۱ یک سالی گذشته است و بر هیچکس پوشیده نیست که شرکت نامدار الکترونیک آرتز و استودیوی بازی سازی دایس به ساخت دنباله این مجموعه پایان نمی دهند و دیر یا زود شاهد عرضه نسخه بعدی سری Battlefield هستیم.

نسخه بعدی بازی Battlefield

اگر خاطرتان باشد، در اواسط مرداد ماه امسال آقای اندرو ویلسون، مدیر اجرایی شرکت الکترونیک آرتز، و آقای بلیک جورگنسن، مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتز، از ساخت و توسعه بیش از ۱۲ عنوان ویدیویی توسط موتور گرافیکی قدرتمند فراست بایت خبر دادند که نسخه بعدی بازی Battlefield نیز را در برمی گیرد. حال در گزارش مالی اخیر این شرکت بزرگ صحبت هایی در خصوص نسخه بعدی مجموعه بتلفیلد زده شد و اطلاعات اندکی در زمینه تاریخ انتشار تقریبی، گرافیک بصری و داستان درگیرکننده آن در دسترس قرار گرفت.

در ابتدای جلسه گزارش مالی شرکت الکترونیک آرتز با سرمایه داران، آقای بلیک جورگنسن رسما اعلام کرد که نسخه بعدی بازی Battlefield برای عرضه در سال مالی ۲۰۱۹ شرکت EA برنامه ریزی شده است. سال مالی ۲۰۱۹ شرکت الکترونیک آرتز از روز ۱ آوریل سال میلادی ۲۰۱۸ (۱۲ فروردین ماه سال ۹۷) آغاز شده و در تاریخ ۳۱ مارس سال میلادی ۲۰۱۹ (۱۱ فروردین ماه سال ۹۸) به پایان می رسد.

ناگفته نماند؛ اغلب بازی های سری بتلفیلد در ماه اکتبر عرضه می شوند و بدین خاطر، به احتمال قوی در ماه اکتبر سال میلادی آینده (۲۰۱۸) شاهد عرضه نسخه بعدی بازی Battlefield باشیم!

در ادامه، آقای اندرو ویلسون مجددا به نسخه بعدی بازی Battlefield اشاره کرد و گرافیک بصری این عنوان ویدیویی را خارق العاده و خیره کننده دانست. وی ادعا کرد که این بازی از لحاظ گیم پلی عمیقا جذاب و از نظر گرافیک بصری فوق العاده است.

در هر صورت، همه ما می دانیم که بازی Battlefield 1 از لحاظ گرافیک بصری عملکرد بی نظیری نسبت به سایر عناوین ویدیویی هم دوره خود داشته و در این خصوص در سطح بسیار بالایی قرار دارد. حال نکته جالب اینجاست که سازندگان معتقد هستند نسخه بعدی این مجموعه از نظر گرافیک پیشرفت هایی به خود می بیند و به نظر می رسد که گرافیک این عنوان فراتر از بازی بتلفیلد ۱ است و نظر همگان را به خود جلب می کند.

نسخه بعدی بازی Battlefield

چند روز پیش بود که شرکت الکترونیک آرتز رسما به فعالیت استودیوی ویسرال گیمز خاتمه داد و این استودیو بازی ساز را برای همیشه تعطیل کرد. از عناوین ویدیویی ساخته شده توسط استودیوی Visceral Games می توان به مجموعه Dead Space و جنگ ستارگان اشاره کرد. این در حالیست که استودیوی مذکور هم اکنون در حال ساخت و توسعه بازی داستانی جنگ ستارگان بود که با تصمیم جدید مدیران EA، وظیفه ادامه ساخت بازی به استودیوی ونکوور سپرده شد.

حال در جریان این جلسه، آقای بلیک جورگنسن و اندرو ویلسون از این تصمیم دفاع کردند. این دو مدیر در صحبت های خود اشاره کردند که الکترونیک آرتز خواستار استفاده مجدد از محتویات تولید شده توسط استودیو است و تعطیلی استودیوی ویسرال گیمز مزایای خوبی را به همراه دارد.

به علاوه، در پایان گزارش اطلاعاتی در زمینه احتمال عرضه سرویس EA Access بر روی سایر پلتفرم ها ارائه شد. البته مدیران شرکت الکترونیک آرتز حرفی از نام پلتفرم به میان نزدند، اما از آنجا که این سرویس هم اکنون بر روی پلتفرم ایکس باکس وان در دسترس است، به نظر می رسد که منظور از عبارت سایر پلتفرم ها، کنسول نسل هشتم شرکت سونی یعنی پلی استیشن ۴ است. اگرچه احتمال عرضه این سرویس بر روی کنسول نینتندو سوییچ نیز وجود دارد.

نسخه بعدی بازی Battlefield

شایان ذکر است؛ استودیوی دایس در اوایل ماه نوامبر امسال (اواسط آبان) نقشه Nivelle Nights که پیش از این در دسترس دارندگان پرمیوم پس و خریداران بسته الحاقی They Shall Not Pass بود، در قالب به‌روز رسانی برای تمامی کاربران بازی اعم از بازیکنان کنسول پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی به صورت رایگان منتشر می کند. گیمرها در این نقشه که ببیشتر بر روی مبارزه شبانه و نبرد در خندق ها تمرکز دارد، به شمال کشور فرانسه سفر کرده و به کمک هم تیمی ها و دوستان خود با دشمنان مبارزه می کنند.

بازی پرطرفدار و پرفروش بتلفیلد ۱ در تاریخ ۲۱ اکتبر سال میلادی ۲۰۱۶ (۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۵) برای کنسول های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز عرضه شد. به دلیل پشتیبانی ویژه استودیوی دایس از بازی و انتشار به‌روز رسانی های ماهانه و محتویات جدید از جمله نقشه ها و نیروی ارتش های جدید، بازیکنان و کاربران بیشتر به سمت تهیه نسخه سیزن پس بازی یا همان پرمیوم پس تشویق و ترغیب شدند.

از آنجا که خرید جداگانه نسخه استاندارد و پرمیوم پس بازی چندان به صرفه نیست و قیمت بسیار بالایی دارد، سازندگان مدتی پیش نسخه ویژه بازی Battlefield 1 را به نام Battlefield 1 Revolution معرفی و بر روی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ و همچنین پی سی عرضه کردند.

بازی Battlefield 1 Revolution هیچ تفاوتی با نسخه Ultimate بازی ندارد و ضمن بهره مندی از محتویات اصلی، شامل پرمیوم پس نیز است. بنابراین، با خرید این نسخه دیگر احتیاجی به تهیه جداگانه پرمیوم پس ندارید و به صورت رایگان می توانید به تمامی محتویات جدید بازی دسترسی داشته باشید. در حال حاضر این نسخه با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار در فروشگاه های اوریجین، پلی استیشن استور و ایکس باکس لایو به فروش می رسد.

در پایان، شما چه انتظاراتی از نسخه بعدی بازی Battlefield دارید؟ به نظر شما، داستان این عنوان جدید همچنان به دوران جنگ های جهانی اول و دوم محدود است و یا شاهد جنگ های امروزی و مدرنی خواهیم بود؟

ارسال نظر