بولت؛ کوچک ترین چراغ قوه جهان

<p>اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به چراغ قوه تلفن هوشمند خود متکی اند، به احتمال فراوان حداقل یک بار در زندگی تان در شرایطی قرار گرفته اید که تلفن همراهتان در تاریکی شب در جایی بیفتد و چراغ قوه ای هم برای پیدا کردنش نداشته باشید. به گزارش کلیک، در حال حاضر ابزار کوچکی به نام بولت (گلوله) بدون هیچ ویژگی خاصی و فقط به خاطر اندازه کوچکش و جا شدن در دسته کلید و یا جیب تان طراحی شده و لقب کوچک ترین چراغ قوه LED دنیا را از آن خود کرده است. هدف اصلی ساخت این چراغ قوه کمی دور از ذهن به نظر می رسد؛ اسلاگ هوس شرکت سازنده آن در وبسایت کیک استارتر، داستان شکل گیری این ایده را این گونه توضیح می دهد: "همه چیز از آنجا شروع شد که یک روز غروب تلفن همراهم به زیر ماشین افتاد و به چراغ قوه نیاز داشتم ولی هیچ چراغ قوه ای همراهم نبود و با خودم فکر کردم داشتن چراغ قوه ای در حد و اندازه های یک گلوله در این گونه مواقع بسیار مفید خواهد بود" این شرکت یک چراغ قوه LED را در محفظه ای که اندازه و شکل آن از گلوله الهام گرفته شده قرار داد، آن را به یک دسته کلید وصل کرد و بدین شکل بود که چراغ قوه بولت متولد شد. اندازه آن 10.5 میلی متر در 30 میلی متر و وزن آن تنها 6 گرم است. چراغ قوه بولت با توجه به سر مخروطی و تولید در رنگ های سربی و سیاه مات، قطعا از طراحی برخی از مهمات جنگی رایج، الهام گرفته است. استفاده از آن بسیار ساده  است و با چرخش نود درجه ای سر آن چراغ قوه روشن و با چرخش در جهت عکس خاموش می شود. از آنجایی که در LED هیچ شیشه یا رشته ای وجود ندارد، اسلاگ هوس مدعی شده خود چراغ قوه تقریبا تخریب ناپذیر است. اسلاگ هوس عمر LED خود را بسیار طولانی می داند که این مسئله این چراغ قوه را برای افرادی که اهل مسافرت و چادر زدن در دل کوه و جنگل هستند و متخصصین بقا در شرایط سخت به گزینه مناسبی تبدیل می کند. بدنه آلومینیومی تقویت شده با درجه مورد استفاده در صنایع هوایی نیز به عمر طولانی آن کمک می کند. منبع تغذیه بولت یک باتری LR41 است و LED واقع در سر این چراغ قوه به کمک این منبع تغذیه 15 لومن نور تولید می کند.</p> <p>ایده همراه همیشگی بودن این چراغ قوه، یکی دیگر از جنبه هایی است که بولت از آن الهام گرفته و به همین دلیل این چراغ قوه از دکمه های تجملی و قابلیت های چندگانه دوری کرده تا ساده و از همه مهم تر جمع جور باشد. اگرچه بودجه مورد نظر کمپین سرمایه گذاری این پروژه در سایت جمع سپاری کیک استارتر 10 هزار دلار بود اما تا این لحظه بیشتر از 140 هزار دلار جمع آوری شده و تا پایان مهلت سرمایه گذاری در این پروژه بیشتر از یک ماه باقیمانده است. با مشارکت 8 دلاری در این پروژه شما یک چراغ قوه بولت در هر رنگی که تمایل داشته باشید دریافت می کنید و با مشارکت 17 دلاری سه چراغ قوه بولت بدست می آورید که می توانید یکی را در ماشین، یکی را در خانه و یکی را در دسته کلید خود نگهداری کنید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود حامیان مالی این پروژه در ماه می سال 2016 پاداش خود را دریافت خواهند کرد. منبع: Digitaltrends</p>

بولت؛ کوچک ترین چراغ قوه جهان

به گزارش کلیک، در حال حاضر ابزار کوچکی به نام بولت (گلوله) بدون هیچ ویژگی خاصی و فقط به خاطر اندازه کوچکش و جا شدن در دسته کلید و یا جیب تان طراحی شده و لقب کوچک ترین چراغ قوه LED دنیا را از آن خود کرده است.
هدف اصلی ساخت این چراغ قوه کمی دور از ذهن به نظر می رسد؛ اسلاگ هوس شرکت سازنده آن در وبسایت کیک استارتر، داستان شکل گیری این ایده را این گونه توضیح می دهد: "همه چیز از آنجا شروع شد که یک روز غروب تلفن همراهم به زیر ماشین افتاد و به چراغ قوه نیاز داشتم ولی هیچ چراغ قوه ای همراهم نبود و با خودم فکر کردم داشتن چراغ قوه ای در حد و اندازه های یک گلوله در این گونه مواقع بسیار مفید خواهد بود" این شرکت یک چراغ قوه LED را در محفظه ای که اندازه و شکل آن از گلوله الهام گرفته شده قرار داد، آن را به یک دسته کلید وصل کرد و بدین شکل بود که چراغ قوه بولت متولد شد.
اندازه آن 10.5 میلی متر در 30 میلی متر و وزن آن تنها 6 گرم است. چراغ قوه بولت با توجه به سر مخروطی و تولید در رنگ های سربی و سیاه مات، قطعا از طراحی برخی از مهمات جنگی رایج، الهام گرفته است. استفاده از آن بسیار ساده است و با چرخش نود درجه ای سر آن چراغ قوه روشن و با چرخش در جهت عکس خاموش می شود.
از آنجایی که در LED هیچ شیشه یا رشته ای وجود ندارد، اسلاگ هوس مدعی شده خود چراغ قوه تقریبا تخریب ناپذیر است. اسلاگ هوس عمر LED خود را بسیار طولانی می داند که این مسئله این چراغ قوه را برای افرادی که اهل مسافرت و چادر زدن در دل کوه و جنگل هستند و متخصصین بقا در شرایط سخت به گزینه مناسبی تبدیل می کند. بدنه آلومینیومی تقویت شده با درجه مورد استفاده در صنایع هوایی نیز به عمر طولانی آن کمک می کند. منبع تغذیه بولت یک باتری LR41 است و LED واقع در سر این چراغ قوه به کمک این منبع تغذیه 15 لومن نور تولید می کند.

ایده همراه همیشگی بودن این چراغ قوه، یکی دیگر از جنبه هایی است که بولت از آن الهام گرفته و به همین دلیل این چراغ قوه از دکمه های تجملی و قابلیت های چندگانه دوری کرده تا ساده و از همه مهم تر جمع جور باشد. اگرچه بودجه مورد نظر کمپین سرمایه گذاری این پروژه در سایت جمع سپاری کیک استارتر 10 هزار دلار بود اما تا این لحظه بیشتر از 140 هزار دلار جمع آوری شده و تا پایان مهلت سرمایه گذاری در این پروژه بیشتر از یک ماه باقیمانده است. با مشارکت 8 دلاری در این پروژه شما یک چراغ قوه بولت در هر رنگی که تمایل داشته باشید دریافت می کنید و با مشارکت 17 دلاری سه چراغ قوه بولت بدست می آورید که می توانید یکی را در ماشین، یکی را در خانه و یکی را در دسته کلید خود نگهداری کنید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود حامیان مالی این پروژه در ماه می سال 2016 پاداش خود را دریافت خواهند کرد.
منبع: Digitaltrends

ارسال نظر