بروز رسانی ۵٫۰ کنسول پلی استیشن ۴ مشکل‌ساز شد

رسانه کلیک - به نظر می رسد بروزرسانی ۵٫۰ کنسول پلی استیشن ۴ مشکلاتی را برای کاربران و بازیکنان ایجاد کرده که برخی از آن ها قادر به نصب این فریمور نیستند!

بروز رسانی ۵٫۰ کنسول پلی استیشن ۴ مشکل‌ساز شد

روز گذشته شرکت سرگرمی های تعاملی سونی به صورت رسمی نسخه نهایی و کامل بروزرسانی ۵٫۰ کنسول پلی استیشن ۴ را در شبکه PlayStation Network منتشر کرد. اما یک روز نگذشته گزارش های جدید نشان داد که نسخه نهایی این فریمور همچون نسخه آزمایشی با مشکلات و باگ های متعددی روبه‌رو است و کاربران هنگام نصب آن با ارور E-801809A8 کنسول PS4 مواجه می شوند.

البته لازم به ذکر است که بسیاری از دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ به راحتی فریمور شماره ۵٫۰ را دریافت و نصب کرده اند، اما برخی از گزارشات نشان می دهد که این بروزرسان مشکلاتی را برای برخی از کاربران به همراه داشته است. این کاربران مدعی هستند که هنگام نصب بروزرسانی شماره ۵٫۰، با ارور E-801809A8 رو به رو می شوند که کنسول آنان را از ادامه مراحل نصب باز می‌دارد.

بنا به بررسی های صورت گرفته، به نظر می رسد این مشکل ناشی از ایراد درایو Blu-Ray پلی استیشن ۴ است که مانع بروزرسانی دستگاه به فریمور ۵٫۰ می شود.

البته ناگفته نماند کاربران و بازیکنان سریع دست به کار شدند و صفحه جداگانه ای برای بحث و اعلام گزارشات ارور E-801809A8 کنسول PS4 در انجمن رسمی پلی استیشن ایجاد کرده اند. بنابراین، تا زمانی که سونی راه حل مناسبی ارائه کند، بهتر است به انجمن رسمی پلی استیشن سری بزنید و از مشکلات و راه کارهای احتمالی سایر کاربران آگاه شوید. جهت مراجعه به صفحه مذکور، می‌توانید اینجا کلیک کنید.

همچنین گزارش هایی مبنی بر خرابی درایو Blu-Ray کنسول پلی استیشن ۴ در انجمن معتبر «ردیت» نیز دیده می شود که گویا همین خرابی از نصب بروز رسانی ۵٫۰ جلوگیری می کند. در هر صورت، اگر شما هم با ارور E-801809A8 کنسول PS4 مواجه می شوید، منتظر واکنش و بیانیه های سونی باشید.

بروز رسانی 5.0 کنسول پلی استیشن 4

چنانچه خیلی با منتظر ماندن موافق نیستید، می توانید راه کارهایی که توسط برخی از کاربران انجمن «ردیت» ارائه شده است را امتحان کنید. برای این کار، ابتدا وارد حالت Safe Mode کنسول پلی استیشن ۴ شوید و از آنجا نسبت به نصب فریمور شماره ۵٫۰ اقدام کنید. توجه داشته باشید هنوز صحت این راه حل ثابت نشده است.

همانطور که اطلاع دارید، این بروزرسانی جزء بروز رسان های مهم و بزرگ کنسول پلی استیشن ۴ به شمار می رود و دریافت آن برای تمامی کاربران الزامی است. در صورت عدم دریافت و نصب آن، کاربران به حساب کاربری PSN و سرویس پلی استیشن پلاس دسترسی نداشته و نمی توانند بخش چند نفره و آنلاین عناوین ویدیویی را تجربه کنند. از این رو، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی فورا راه حل مناسبی را برای رفع مشکلات به وجود آمده ارائه می دهد.

شایان ذکر است؛ با وجود اینکه فریمور ۵٫۰۰ کنسول پلی استیشن ۴ ویژگی ها و قابلیت ها نسبتا زیادی از جمله بهبود جامعه و فهرست دوستان، پیشرفته شدن بخش پیام های کنسول (Notifications)، امکان مدیریت سریع تر و راحت تر سایر حساب های کاربری دستگاه توسط والدین، بهبود سیستم خانوادگی، پشتیبانی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن از کانال های ۵٫۱ و ۷٫۱ فراگیر مجازی و غیره را به دستگاه شما اضافه می کند، اما هیچ تغییری در ظاهر منو اصلی دستگاه ایجاد نشده است.

برای مطالعه کامل ویژگی ها و قابلیت های جدید بروز رسانی ۵٫۰ کنسول پلی استیشن ۴، بر روی این لینک کلیک کنید.

ارسال نظر