Blossom ربات خانگی ارگانیک که به کودکان اوتیستیک کمک می کند!

بلاسم (Blossom) نوعی ربات خانگی است که در ساخت آن از مواد طبیعی نرم استفاده شده و قادر است در سطح اجتماعی با افراد ارتباط برقرار کند.

Blossom ربات خانگی ارگانیک که به کودکان اوتیستیک کمک می کند!

نسل آینده ربات های خانگی اجتماعی مانند جیبو، کوری یک ویژگی مشابه دارند و آن هم این است که اغلب این ربات ها با رنگ ظاهری سیاه و سفید درخشان و حالت گرد ساخته می شوند.

خصوصیات منحصربفرد این ربات ها برای تشخیص حس لامسه و توانایی های بصری می تواند هزینه زیادی در بر داشته باشد.

گای هافمن (Guy Hoffman) که بخاطر خلاقیتش در طراحی ربات های جالب شناخته شده است، در حال حاضر با همکاری تیم فناوری خلاق گوگل زوو (zoo) در آزمایشگاه خود، روی نوع جدیدی از ربات های اجتماعی کار می کند.

گای هافمن نام رباتش را بلاسم (Blossom) نامیده است. این ربات که ظاهر دست‌سازی دارد، از مواد طبیعی گرم مانند پشم و چوب ساخته شده است.

بلاسم را نمی توان اولین ربات نرمی دانست که برای برقراری ارتباط با انسان طراحی شده و با مواد قابل لمس ساخته شده است. ربات هایی مانند keepon ،Tofu ،Mochi و Romibo از جمله ربات هایی هستند که از ویژگی های انسانی مانند خشم و پریشانی برخوردارند.

اما ویژگی منحصر به فرد ربات بلاسم ساختار بیرون و درون این ربات است که حالت نرم و زنده ای به آن داده و ظاهرش را ناقص و ارگانیک کرده است.

سازندگان این ربات بیان می کنند Blossom از مواد نرم و دست سازی ساخته شده و شکل خارجی آن نه صاف و نه براق است. این ربات به راحتی خم و راست می شود، توانایی انجام حرکات مختلفی را دارد و به راحتی قابل لمس است.

بلاسم می تواند نقش یک همراه اجتماعی برای کودکان مبتلا به اوتیسم را ایفا کند. این همراه هوشمند در واقع می تواند تاثیر شگرفی روی بخش های اجتماعی جامعه مانند تحصیلات و درمان داشته باشد.

این ربات قادر است به عنوان یک دوست رفتار کند به طوری که در کنار شما فیلم تماشا می کند و به طور فیزیکی به آن واکنش نشان می‌دهد.

ارسال نظر