آیا گلکسی نوت ۸ آبروی از دست‌رفته سامسونگ را باز می‌گرداند؟

رسانه کلیک – سامسونگ مدعی است که امنیت باتری گلکسی نوت ۸ با آزمایشات هشت مرحله‌ای و یک‌‌سری آزمایشات جدید، به صورت کاملا دقیق مورد بررسی قرار گرفته و هیچ خطری در مورد انفجار این گوشی وجود ندارد.

آیا گلکسی نوت ۸ آبروی از دست‌رفته سامسونگ را باز می‌گرداند؟

گلکسی نوت ۷ فاجعه بزرگی برای تاریخ سامسونگ بود و ضربه سنگینی به اعتبار سامسونگ وارد کرد. سامسونگ پس از جمع‌آوری گوشی‌های سری اول گلگسی نوت ۷، سری دوم این گوشی‌ را با باتری‌های جدیدی که توسط شرکت دیگری تولید شده بودند، روانه بازار کرد؛ اما متاسفانه گوشی‌های سری دوم هم پس از گذشت مدت کوتاهی به سرنوشت گوشی‌های سری اول دچار شدند و سامسونگ در نهایت تصمیم گرفت تولید این گوشی‌ها را به طور کلی متوقف کند. حتی کار به جایی رسید که برخی از خطوط هوایی به همراه داشتن این گوشی در هواپیما را ممنوع کردند. البته حتی با وجود چنین اتفاقی، هنوز هم برخی از طرفداران سامسونگ نسبت به گوشی‌های سری گلگسی نوت دلسرد نشده‌اند و این موضوع مانع وفاداری آن‌ها به این گوشی‌ها نشده است.

سامسونگ دیروز طی مراسمی از گلکسی نوت ۸ رونمایی کرد و طبق گفته شرکت، امنیت باتری این گوشی به صورت کاملا دقیق و سخت‌گیرانه مورد بررسی قرار گرفته است و علاوه بر پشت سر گذاشتن آزمایشات هشت مرحله‌ای (که سامسونگ پس از انفجار گوشی‌های گلکسی نوت ۷ تصمیم به طراحی و ایجاد آن‌ها گرفت)، در آزمایشات شرکتی به‌نام UL که در زمینه آزمایش امنیت باتری‌های جدید فعالیت دارد، نیز مورد آزمایش قرار گرفته است. علاوه بر این سامسونگ تصمیم گرفته است برای اینکه هیچ خطری گوشی‌ گلگسی نوت ۸ را تهدید نکند، به جای باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری مورد استفاده در گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۷، از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری در آن استفاده کند؛ البته کاربران این گوشی نباید نگران عمر باتری این گوشی باشند؛ زیرا با توجه به مصرف کم پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، انتظار می‌رود عمر باتری این گوشی در حد یک روز باشد. تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر انفجار گوشی‌ گلگسی اس ۸ منتشر نشده است و اگر در مورد گلگسی نوت ۸ هم این اتفاق تکرار شود و هیچ مشکلی برای کاربران این گوشی ایجاد نشود، می‌توان با قطعیت گفت که سامسونگ آبروی از دست رفته خود را دوباره به دست آورده است و می‌تواند دوباره به جایگاه قبلی خود باز گردد.

گلکسی نوت ۸ مجهز به صفحه‌نمایش ۶٫۳ اینچی است و همانند سایر گوشی‌های گلکسی نوت دارای صفحه نمایش منحنی و قلم دیجیتالی S Pen است. قلم دیجیتالی گلکسی نوت ۸ دارای ویژگی جدیدی به نام Live Message است که این امکان را برای کاربران این گوشی فراهم می‌کند که حرکات قلم دیجیتالی را در قالب یک فایل GIF ثبت کنند و آن را در اکثر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ارسال کنند. در ضمن مکان حسگر اثر انگشت این گوشی که در پشت آن قرار دارد، تغییر کرده است و همانند حسگر گلکسی اس ۸ نزدیک دوربین گوشی نیست؛ بنابراین کاربران این گوشی نباید نگران کثیف شدن لنز دوربین در هنگام استفاده از حسگر اثر انگشت باشند.

گلکسی نوت ۸ نخستین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه است و همانند گوشی آیفون ۷ پلاس دارای حالتی برای گرفتن تصاویر پرتره است. یکی از ویژگی‌های جالب دوربین این گوشی این است که کاربران می‌توانند میزان تاری پس‌زمینه تصاویر را هم قبل از گرفتن تصاویر و هم بعد از گرفتن آن‌ها تغییر دهند.

ارسال نظر