نسخه نهایی بازی Ark: Survival Evolved با تاخیر ارائه می‌شود

رسانه کلیک - متاسفانه استودیوی وایلدکارد در ساخت نسخه نهایی بازی Ark: Survival Evolved با کمی مشکل مواجه شده و ناچارا تاریخ انتشار آن را تغییر داده است.

نسخه نهایی بازی Ark: Survival Evolved با تاخیر ارائه می‌شود

نزدیک به دو سال است که نسخه early access (دسترسی زود هنگام) بازی پرطرفدار Ark: Survival Evolved در شبکه های بزرگی از جمله استیم، پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو به فروش می رسد و کاربران با پرداخت هزینه آن، به بخشی از این بازی هیجان انگیز دسترسی دارند. نسخه early access بدان معناست که سازندگان برای رفع مشکلات مالی و تامین بودجه، پیش از آنکه نسخه نهایی را طراحی و عرضه کنند، بازی را با یک سری محدودیت ها در اختیار کاربران و بازی بازان قرار می دهند و همزمان بر روی ساخت و توسعه نسخه کامل بازی کار می کنند.

بنا به بیانیه جدید استودیوی وایلدکارد، نسخه کامل بازی شکارچی و جهان باز Ark: Survival Evolved که قرار بود در تاریخ ۸ آگوست سال میلادی جاری (۱۷ مرداد ماه سال ۹۶) بر روی تمامی پلتفرم ها اعم از ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، رایانه شخصی ویندوزی، مک او اس و لینوکس عرضه شود، کمی دیرتر از موعد اعلام‌ شده منتشر خواهد شد.

خوشبختانه استودیوی وایلدکارد در کنار عذر خواهی از کاربران و طرفداران، تاریخ انتشار جدید بازی را مشخص کرده و بر این اساس عنوان ویدیویی Ark: Survival Evolved در روز ۲۹ آگوست سال میلادی جاری (۷ شهریور ماه سال ۹۶) بر روی پلتفرم های مذکور منتشر می شود. آن طور که به نظر می رسد، سازندگان در روند ساخت و تهیه مجوز بازی با کمی مشکل مواجه شدند و این پروسه به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

متن بیانیه استودیوی وایلدکارد به شرح زیر است:

ما از تمام افراید که از شنیدن این خبر [تاخیر در انتشار بازی Ark: Survival Evolved] ناراحت می شوند، عذر خواهی می کنیم! قطعا این اتفاق ناراحت کننده است و ما همچین اتفاقی را نمی خواستیم و از قبل وقوع آن را پیش بینی نکرده بودیم. با این وجود، متاسفانه این اتفاق رخ داده و باید انتشار بازی را کمی به عقب بیاندازیم. ما قصد داشتیم شما را زودتر در جریان آن بگذاریم اما بعدا تصمیم گرفتیم که ابتدا از آنچه که قطعا اتفاق خواهد افتاد، مطمئن شویم و سپس بیانیه خود را ارائه کنیم.

Ark: Survival Evolved

در ادامه سازندگان اعلام کردند که نقشه Ragnarok همزمان با انتشار نسخه نهایی بازی یعنی ۷ شهریور برای نسخه های کنسولی (ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴) منتشر خواهد شد. همچنین در این تاریخ بروز رسان بزرگی برای نسخه رایانه شخصی بازی عرضه خواهد شد که بخش اعظم مشکلات حالت چند نفره آن را برطرف کرده و ویژگی های جدیدی را به بازی اضافه خواهد کرد. از آنجا که در حال حاضر تیم سازنده تمام تمرکز خود را بر روی نسخه پی سی بازی قرار داده است، پس از انتشار این بروز رسان بر روی پی سی، آپدیت جدیدی در آینده نه چندان بر روی نسخه های کنسولی بازی نیز منتشر خواهد شد که عملکردی مشابه به بروز رسان نسخه PC دارد.

استودیوی وایلدکارد در خصوص تاخیر در انتشار نقشه Ragnarok و این بروز رسان گفت:

زمان بیشتر به ما اجازه می دهد که با دقت فراوان بر روی ویژگی های این نقشه کار کنیم. به علاوه، طرفداران انتظار یک بروز رسان بزرگ و غول پیکری را داشته باشند.

چندی پیش وایلدکارد قیمت نسخه early access بازی Ark: Survival Evolved را دو برابر کرد و همین مساله جنجالی را به راه انداخت به طوری که بسیاری از گیمرها و حتی بازی سازان از جمله خالق بازی DayZ این اقدام استودیوی وایلدکارد را محکوم کردند. خالق بازی DayZ، آقای دین هال، در رابطه با افزایش قیمت بازی Ark: Survival Evolved اعلام کرد از آنجا که این بازی ویدیویی در حالت دسترسی زود هنگام (early access) قرار دارد، محتویات آن نیز در حد یک عنوان ۶۰ دلاری نیست و این چنین قیمت گذاری ناعادلانه است. وی مدعی شد که استودیوی وایلدکارد فقط و فقط به دنبال کسب درآمد بیشتر است و به محتویات و وضعیت بازی اهمیت نمی دهد.

ارسال نظر