مشکلات متعدد کاربران برای دریافت به‌روزرسانی ویندوز ۱۰

رسانه کلیک – کاربران ویندوز در دریافت آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ Creator با مشکل مواجه شده‌اند و این مشکل مربوط به لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ و سیستم‌هایی است که دارای پردازنده‌های سری Atom Clover هستند.

مشکلات متعدد کاربران برای دریافت به‌روزرسانی ویندوز ۱۰

کاربرانی که سیستم‌های کامپیوتر خانگی را خریداری کرده‌اند که در سال ۲۰۱۲ معرفی‌شده است، از به‌روزرسانی رایگان ویندوز ۱۰ بهره‌مند نمی شوند و مایکروسافت برای آن‌ها محدودیت‌هایی تعیین کرده است. اخیراً مشکلاتی زیادی در به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ رخ‌داده است. در به‌روزرسانی Creator ویندوز ۱۰، کاربران ممکن است با چنین پیغامی روبه‌رو شوند:

ویندوز ۱۰ از این سیستم پشتیبانی نمی‌کند

و یا ممکن است با چنین پیغامی روبه‌رو شوید:

ویندوز ۱۰ از این برنامه پشتیبانی نمی‌کند و این برنامه باید پاک شود.

درواقع این پیغام محتوای غلطی دارد و مشکلی در برنامه موردنظر شما وجود ندارد، مشکل اصلی میان سخت‌افزار کامپیوتر و ویندوز ۱۰ است.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده سیستم‌هایی که از پردازنده Intel's Atom Clover Trail پشتیبانی می‌کنند با مشکلات به‌روزرسانی مواجه شده‌اند. گزارش‌های زیادی در مشکلات به‌روزرسانی مشاهده‌شده است که یکی از این مشکلات برای کاربری پیش‌آمده که از لپ‌تاپ HP Envy X2 استفاده می‌کرده و این لپ‌تاپ از پردازنده Clover Trail بهره برده است و در نیمه اول سال ۲۰۱۵ عرضه‌شده است. کاربران در به‌روزرسانی ویندوز خود به Crator 10 با پیغام ویندوز ۱۰ از این برنامه پشتیبانی نمی‌کند، مواجه شده‌اند. مشکل خاصی برای دستگاه‌های به‌روز شده پیش نمی‌آید و تنها محدودیتی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود این است که کاربران نمی‌توانند ویندوزهای خود را ارتقا دهند و ویندوز در ورژن ۱۶۰۷ باقی می‌ماند.

بااین‌وجود کاربران باید به این نکته توجه کنند که در حال حاضر چه دستگاه‌هایی با چه مشخصات سخت‌افزاری از ویندوز ۱۰ Creator پشتیبانی نمی‌کنند و کاربران ویندوزهای خود را آپدیت نکنند. مایکروسافت تاکنون هیچ واکنشی نسبت به انتشار لیستی در رابطه با دستگاه‌هایی که با به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ به مشکل بر می‌خوردند، نشان نداده ولی در کمال تعجب وب‌سایت شرکت ایسر لیستی منتشر کرده تا کاربرانی که از این پردازنده‌ها استفاده می‌کنند ویندوز ۱۰ Creator را نصب نکنند:

* Atom Z2760

* Atom Z2520

* Atom Z2560

* Atom Z2580

اگر در به‌روزرسانی سیستم خود به ویندوز ۱۰ Creator با پیغام کد ۰xC1900209 شدید، سیستم شما نمی‌تواند عملیات به‌روزرسانی را انجام دهد و بهتر است که از ویندوز فعلی خود استفاده کنید.

این اولین باری نیست که به‌روزرسانی نرم‌افزاری ویندوز برای کاربران مشکل‌ساز می‌شود. در سال ۲۰۱۵، زمانی که ویندوز ۱۰ به‌صورت رسمی معرفی شد، کاربران مشکلات زیادی در نصب این ویندوز و دریافت به‌روزرسانی‌های آن داشتند. البته مدیران مایکروسافت در سخنرانی‌هایی از کاربران بابت مشکلات پیش‌آمده عذرخواهی کردند و اظهار داشتند که این موضوع طبیعی است و با توجه به متفاوت بودن ساختار سخت‌افزاری سیستم‌های کامپیوتری و اتصالات اینترنتی این مشکلات، دور از انتظار نیست.

مشکلات متعدد کاربران برای دریافت به‌روزرسانی ویندوز 10

مشکلات به‌روزرسانی ویندوز ۱۰، تنها به مایکروسافت آسیب نرسانده است، یکی از لپ‌تاپ‌هایی که در به‌روزرسانی با مشکل مواجه شده است، لپ‌تاپ HP مدل Envy X2 است که به دلیل مشکل به‌روزرسانی ویندوز، با افت قیمت و کاهش استقبال خریداران مواجه شده است. در هفته‌های اخیر مشکلات زیادی برای کاربران ویندوز رد به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ Creator به وجود آمده است و کاربرانی که ویندوز اصلی لپ‌تاپ آن‌ها ویندوز ۸ بوده پیشنهاد می‌شود که ویندوز خود را به ویندوز ۱۰ به‌روز نکنند.

ارسال نظر