کاهش محتوا نامناسب فیس بوک با تغییرات ساختاری جدید

کلیک – فیس بوک به تازگی تغییراتی در الگوریتم های مرتبط با فیدهای خبری خود ایجاد کرده که باعث می شود انتشار گسترده محتواهای ضعیف و نامناسب به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

کاهش محتوا نامناسب فیس بوک با تغییرات ساختاری جدید

فیس بوک از تاریخ ۹ تیر ماه تغییراتی در الگوریتم های کامپیوتری مرتبط با فیدهای خبری خود ایجاد کرده است که بر اساس آن برخی از کاربران این شبکه اجتماعی که هر روز میزان زیادی از محتواهای نامناسب را به اشتراک می گذرانند، به مواردی همچون لینک هایی که به منظور هدایت اشخاص به سایت های خاص ایجاد شده اند یا سایت هایی که دربردارنده مطالب متعصبانه یا گمراه کننده ای هستند، دسترسی محدودتری خواهند داشت. مسئولان فیس بوک از چند سال پیش قصد انجام چنین تغییری را داشتند، اما پس از انتشار اخبار کذب و فریبنده در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، متوجه شدند که انجام این کار واقعا لازم و ضروری است.

این تغییر باعث می شود از انتشار و توزیع محتواهای ضعیف که توسط تعداد بسیار کمی از کاربران انجام می شود، تا حدود زیادی جلوگیری شود. آمار نشان می دهد که تنها در حدود ۰٫۱ درصد از کاربرانی که روزانه پنجاه پست در فیس بوک ارسال می کنند، جزء کاربران منتشر کننده محتوای ضعیف و نامناسب محسوب می شوند. لازم به ذکر است که تغییرات انجام گرفته در الگوریتم ها، فقط انتشار لینک های نامناسب توسط کاربران را محدود می کند و هیچ محدودیتی برای ارسال تصاویر و پست های نامناسب برای کاربران ایجاد نمی کند.

تحقیقات نشان می دهند که تنها عده بسیار کمی از کاربران فیس بوک هر روز مطالب و محتواهای مختلف نامناسب را با سایر کاربران به اشتراک می گذارند. البته همین موضوع باعث می شود تعداد زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی هر روز با محتواهای ضعیفی مواجه شوند که اصلا برای آن ها خوشایند نیست و حتی این موضوع می تواند برای برخی از کاربران آزار دهنده هم باشد. در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، مطالب کذب و بی اساس زیادی در فیس بوک منتشر شد که باعث ایجاد نگرانی های زیادی در میان شهروندان این کشور شد.

تغییرات جدید در الگوریتم های مرتبط با فیدهای خبری باعث شده است پست هایی را که مردم مشاهده می کنند، مشخص شوند و ترتیب نمایش پست های جدید نیز بر اساس واکنش کاربران نسبت به پست های ارسال شده قبلی مشخص می شود.

فیس بوک که ماهانه دو میلیارد نفر کاربر فعال دارد، معمولا گاهی اوقات تغییراتی در کدهای مرتبط با فیدهای خبری ایجاد می کند و احتمالا جدیدترین تغییرات انجام شده در این شبکه اجتماعی تغییرات محسوسی به همراه خواهد داشت. نکته ای که باید توجه ویژه ای به آن داشت این است که محتوای کنونی فیس بوک باید شکل متعادل تری به خود بگیرد. تردیدی نیست که بهره مندی از توانایی نیروی های انسانی در پتلفرم های ارتباطی، بسیار ضروری است؛ اما به کمک فناوری های جدید هم می توان کارهای زیادی انجام داد.

تغییرات فیس بوک در سال گذشته باعث شد دسترسی به لینک هایی که کاربران را به سایت های خاص و پر از تبلیغات یا صفحات پر از تبلیغات آزاردهنده و گمراه کننده هدایت می کنند، محدود شود و تغییرات جدید نیز موجب می شود محتواهای ضعیفی که توسط عده ای کمی از کاربران به اشتراک گذاشته می شوند، کمتر در معرض دید کاربران قرار گیرند.

ارسال نظر