قیمت آیفون ۱۳ بالا می‌رود

حدود یک هفته تا رونمایی سری آیفون ۱۳ فاصله داریم. حال شایعات حاکی از آن است قیمت خانواده پیشرو احتمالا تحت تاثیر هزینه ساخت پردازنده آن قرار خواهد گرفت. 

قیمت آیفون ۱۳ بالا می‌رود

همانطور که می‌دانید سری جدید محصولات اپل احتمالا تا ۸ روز دیگر بطور رسمی رونمایی خواهند شد. اما به نظر می‌رسد شایعات درباره این محصولات تمامی ندارند.

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده گفته می‌شود عوامل زیادی می‌توانند روی افزایش یا کاهش قیمت خانواده آیفون ۱۳ تاثیرگذار باشند.

به گزارش دیجی‌تایمز کمپانی TSMC قیمت پردازنده‌های A15 اپل را ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده و دلیل این امر پیچیدگی فرآیند ساخت چیپست‌های جدید اعلام شده است.

به همین دلیل گفته می‌شود با توجه به سابقه اپل و استفاده از پردازنده‌های ۵ نانومتری A15 در سری آیفون ۱۳ احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

اما دیگر گزاراشات حاکی از آن است با توجه به آمار فروش نسبتا خوب خانواده آیفون ۱۲ (به غیر از آیفون ۱۲ مینی) احتمال ثابت ماندن قیمت نسل جدید گوشی‌های اپل وجود دارد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند روی قیمت محصولات جدید اپل تاثیرگذار باشد کاهش قیمت محصولات کمپانی رقیب همچون گوشی‌های گلکسی اس ۲۱، فولد ۳ و فلیپ ۳ بوده و همین مسئله می‌تواند غول فناوری آمریکایی را به تغییر رویه فروش گوشی‌های خود ترغیب کند.

گفته می‌شود در صورتی که اپل بخواهد قیمت خانواده آیفون ۱۳ را برحسب پرچمداران جدید سامسونگ تعیین کند، احتمال ثابت ماندن آنها همانند سری آیفون ۱۲ وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است از آنجایی که استفاده از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز می‌تواند مصرف باتری را بطور چشمگیری افزایش دهد، غول فناوری آمریکایی قصد دارد از تکنولوژی LTPO در مدل‌های پرو استفاده کند.

بنابراین کاربران می‌توانند با خیال راحت و روان‌تر از همیشه اقدام به انجام بازی‌های مختلف کرده و لحظات بهتری را از وب‌گردی تجربه کنند.

به نظر شما استفاده از نرخ تازه سازی بالا و پردازنده A15 می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای افزایش قیمت سری آیفون ۱۳ باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر