صفحات خورشیدی تسلا ارزان تر و بهتر از همیشه از راه می رسند

رسانه کلیک –  کمپانی تسلا اخیرا کارایی صفحات خورشیدی خود را به طور چشمگیری افزایش داده و آن ها را با قیمت بسیار پایین در اختیار افراد و سازمان های مختلف قرار داده است.

صفحات خورشیدی تسلا ارزان تر و بهتر از همیشه از راه می رسند

تسلا یکی از کمپانی های پیشتاز در زمینه طراحی و ساخت خودروهای تمام الکترونیک است. اما خدمات و دستاوردهای این شرکت تنها به این ختم نمی شود. جالب است بدانید که تسلا در زمینه مهندسی، تولید و نصب صفحات خورشیدی کلاسیک و مدرن نیز فعالیت گسترده ای دارد. این شرکت طی چند سال اخیر پنل هایی را در غالب ماژول روی سقف خانه ها نصب کرده که درست شبیه به کاشی های معمولی هستند. این فناوری می تواند میزان بهره وری انرژی را به طور چشمگیری افزایش دهد؛ با این حال بسیاری از صنایع بزرگ ترجیح می دهند تا همچنان از پنل های خورشیدی متعارف استفاده کنند.

حال خبر رسیده که تسلا عملکرد صفحات خورشیدی خود را 10 درصد افزایش داده و در عین حال قیمت آن ها را نیز پایین آورده است. با توجه به اینکه اندازه و طراحی پنل ها درست مانند قبل است، انتظار می رود که اکنون افراد و سازمان های بیشتری جذب آن شوند.

طبق گزارش های منتشر شده در Electrek، توان پنل های متوسط در گذشته برابر با 7.56 kW بوده که این عدد اکنون به 8.16 kW تغییر یافته و قیمت آن ها نیز از 19500 دلار به 16000 دلار رسیده است. این حجم از بهره وری بالا و همچنین افت 17 درصدی قیمت، افراد معمولی را نیز به خرید و استفاده از این صفحات ترغیب کرده است.

البته شرایط برای مجموعه خورشیدی تسلا همیشه هم مساعد نبوده است. چندی پیش پنل های نصب شده در فروشگاه والمارت و همچنین انبار شرکت آمازون دچار آتش سوزی شدند و این امر باعث شد تا به اعتبار صفحات خورشیدی تسلا لطمه بخورد. همچنین این کمپانی برنامه های چندین ساله خود برای توسعه کاشی های سقفی خورشیدی را نیز متوقف کرده است. با این حال می توان امیدوار بود که پنل های کارآمد و ارزان قیمت جدید تسلا هیچ یک از مشکلات فوق را تجربه نکنند.

ارسال نظر