آپدیت گوگل کروم را جدی بگیرید!

رسانه کلیک - به استناد اخبار و گزارش های جدید، بدافزارهای جدیدی به منظور آسیب پذیر کردن گوگل کروم منتشر شده که به همین دلیل لازم است کاربران آپدیت گوگل کروم را جدی بگیرند.

آپدیت گوگل کروم را جدی بگیرید!

به استناد اخبار جدید، به تازگی بدافزاری امنیتی جهت آسیب پذیر کردن گوگل کروم منتشر شده است. در ادامه از کاربران این مرورگر درخواست شده که به منظور پیشگیری از سواستفاده مهاجمان سایبری، آپدیت گوگل کروم خود را جدی بگیرند. گوگل به تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای این مرورگر و برای کاربران دسکتاپ آن منتشر کرده است.

این نسخه جدید که با شماره ۸۰.۰.۳۹۸۷.۱۲۲ سه آسیب پذیری مهم را برطرف می کند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  1. سرریز داخلی در ICU
  2. دسترسی خارج از محدوده‌ حافظه در جریان‌ها (CVE - 2020 - 6407)
  3. Type confusion در V۸ با شناسه CVE - 2020 - 6418

هکرها با استفاده از آسیب پذیری های داخلی و دسترسی خارج از محدوده حافطه می توانند سیستم کاربران را تحت کنترل خود درآورند، به گونه ای که با گول زدن کاربر جهت باز کردن یک سایت مخرب، بتوانند کد دلخواه خود را در سیستم وی پیاده کنند.

آسیب ‌پذیری Type confusion نیز در موتور تفسیری جاوا اسکریپ V۸ وجود داشت که مورد بهره‌ برداری هکرها و مهاجمان قرار گرفته بود. البته که جزییات فنی و دقیق تر این آسیب ‌پذیری هنوز به صورت دقیق منتشر نشده است.

آسیب ‌پذیری سرریز داخلی توسط André Bargull کشف و به صورت خصوصی به گوگل گزارش شده بود. درحالی که دو آسیب ‌پذیری دیگر توسط تیم امنیتی گوگل شناسایی شده بودند.

گوگل در ادامه اظهار کرده که تا زمانی که کاربران تحت تاثیر این بدافزارها قرار گرفته اند، آپدیت گوگل کروم خود را انجام نداده اند، جزییات سه آسیب ‌پذیری مذکور را منتشر نخواهد کرد. بنابراین به همگی کاربران گوگل کروم توصیه می شود این مرورگر را هرچه سریع تر به روز رسانی کنند. شما می توانبد به روز رسانی را از طریق این لینک انجام دهید.

ارسال نظر