سامسونگ تلویزیون‌های سرقتی را به صورت هوشمند غیرفعال می‌کند

سامسونگ اعلام کرده که می‌تواند تلویزیون‌های خود را از راه دور غیرفعال کند. اگر این شرکت متوجه شود که تلویزیونی به سرقت رفته است، با ویژگی «عملکرد بلاک تلویزیون» می‌تواند تلویزیون را از کار بیندازد.

سامسونگ تلویزیون‌های سرقتی را به صورت هوشمند غیرفعال می‌کند

شرکت سامسونگ زمانی به فکر سیستم جدید ضد سرقت تلویزیون‌های خود افتاد که در اعتراضات کشور آفریقای جنوبی تعداد زیادی تلویزیون سامسونگ سرقت شد. سامسونگ می‌گوید این محدودیت روی همه تلویزیون‌های ساخته شده توسط شرکت مذکور اعمال شده است و تضمین کرده فقط تلویزیون‌هایی معتبر هستند که با مدرک معتبر خریداری شده‌اند.

با این حال از توضیحات سامسونگ مشخص نیست که آیا این ویژگی فقط برای مقابله با سرقت در مقیاس بزرگ طراحی شده یا برای کمک به مصرف‌کنندگان عادی نیز در نظر گرفته شده است.

نحوه کارایی برنامه «عملکرد بلاک تلویزیون» اینگونه است که سامسونگ باید کد سریال واحد به سرقت رفته را بداند. هنگامی که تلویزیون به اینترنت متصل می‌شود، کد سریال خود را بر اساس فهرستی از سرورهای سامسونگ بررسی می‌کند و در صورت یافتن مطابقت، تمام عملکرد تلویزیون را غیرفعال می‌کند.

ممکن است یک مشتری عادی که تلویزیون وی به سرقت رفته است، بتواند کد سریال خود را به شرکت گزارش دهد تا از راه دور آن را غیرفعال کند، اما مشخص نیست که آیا سامسونگ قصد ارائه چنین سرویسی را دارد یا خیر.

ارسال نظر