۱۶ شرکت مجوز واردات اپل گرفتند

تعداد شرکت‌هایی که مجوز واردات اپل گرفتند به ۱۶ رسید، ۹ شرکت از قبل و ۷ شرکت در مرحله بعد مجوز واردات آیفون را گرفته‌اند.

۱۶ شرکت مجوز واردات اپل گرفتند

به گزارش کلیک، غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی گفت: علیرغم گذشت حدود یک ماه از مجوزهای صادر شده برای واردکنندگان رسمی گوشی‌های آیفون اما تاکنون هیچ یک از واردکنندگان رسمی نتوانسته‌اند به صورت رسمی آیفون را وارد بازار کنند و مدل‌هایی که تاکنون از این برند وارد شده‌اند قاچاق هستند که همین باعث کاهش موجودی آیفون در بازار شده است.

کریمی افزود: ۹ شرکت از قبل و ۷ شرکت در مرحله بعد مجوز واردات آیفون را گرفته‌اند و هم‌اکنون ۱۶ شرکت رسما مجاز به واردات آیفون هستند.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی درباره علت وارد نشدن رسمی آیفون علیرغم صدور مجوز واردات توضیح داد: به دلیل قوانین دست و پاگیر و سیستم‌ اداری واردات با کندی انجام شده که البته اگر روند سابق قرار بود اجرا شود از ثبت و سفارش تا واردات چندین ماه طول می‌کشید که اکنون با مساعدت‌هایی این زمان تسریع شده است.

طبق گفته وی، گفته شده آ‌یفون از اوایل این هفته وارد بازار می‌شود که انتظار داریم حداکثر تا اواخر هفته اجرایی شود.

کریمی با بیان اینکه واردات رسمی نیاز به تایید نمونه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارد، گفت: تاکنون دو تا سه مدل آیفون به تایید رگولاتوری رسیده و روی سایت وزارت صنعت نیز اعلام شده و مدل‌های دیگری نیز امروز از سوی واردکنندگان به رگولاتوری اعلام می‌شود.

ارسال نظر