بزرگ‌ترین بخش خانواده بازی‌های رایانه‌ای گیمرها هستند

مدیر بازرسی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیر مجاز رایانه‌ای گفت:«وقتی یک ارگان حاکمیتی، که متولی بازی‌های رایانه‌ای در کشور است، وارد این بحث می‌شود، قطعا  انگیزه قوی‌تری در بازیکنان ایجاد می‌شود.»

بزرگ‌ترین بخش خانواده بازی‌های رایانه‌ای گیمرها هستند

به گزارش کلیک، کرد میهن، در رابطه با مسئولیت خود در لیگ بازی‌های رایانه‌ای گفت:«به طور کلی حفظ و حراست اموال و هم‌چنین حفظ آرامش محیط جهت برگزاری بازی‌های رایانه‌ای با ما است. جلوگیری از اختلافات و اتفاقات غیرمنتظره برهم زننده نظم و آرامش مسابقات، و کنترل آرامش مسابقات نیز با بخش ماست.»

مدیر بازرسی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در خصوص حمایت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از لیگ توضیح داد:«اکنون یکی از موضوعات اصلی مجموعه مورد نظر بنیاد، بحث گیمرهاست. اما حمایت بنیاد در این چند سال اندک بوده‌است. با توجه به این که این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این لیگ در راستای قدم‌های اولیه در مسیر حمایت بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای است، که آغازی برای یک مسیر قوی و پر رنگ است تا گیمرها بتوانند به صورت قوی و سازمان یافته در حوزه مسابقات فعالیت کنند و به میدان‌های جهانی راه پیدا کنند.»
وی ادامه داد:«بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نهاد حاکمیتی حوزه بازی در کشور ضمن این که در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای و حمایت از بازی سازها حرکت می‌کند، با بخش قابل توجهی از خانواده بازی به نام گیمرها در تماس است و این بازی‌ها آغاز خوبی برای سامان‌دهی و یکپارچه‌سازی مسابقات توسط متولی این امر است. تا پیش از این، این مسابقات به شکل پراکنده برگزار می‌شد و یکپارچه نبوده‌است. امروز اولین حرکت سازمان‌یافته و پررنگی است که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با جزیی از خانواده بازی که گیمرها هستند همراه شده است. امیدواریم که تجربه موفق و خوبی باشد.»

کرد میهن، در مورد تاثیر ورود یک بنیاد حکومتی به بحث بازیکنان رایانه‌ای بر بحث تربیتی و معرفی بازی‌های مناسب تصریح کرد:«قطعا این مسابقات بین گیمرها انگیزه ایجاد می‌کند که باعث می‌شود گیمرها با رویکرد و انگیزه قوی وارد این جریان بشوند. وقتی مسابقات توسط شرکتی در حال انجام است و به صورت پراکنده رخ می‌دهد، قطعا بازیکنان انگیزه کمتری برای ورود به آن بازی‌ها دارند. ولی وقتی یک ارگان حاکمیتی، که متولی بازی‌های رایانه‌ای در کشور است، وارد این بحث می‌شود، قطعا ایجاد انگیزه قوی‌تر است و موجب می‌شود تا بازی‌های مورد نظر با شور و انگیزه خاصی پیگیری شوند.»

وی افزود:«برای گیمیرها اصلی‌ترین بحث، همین انگیزه است و به واسطه حمایت قهرمانان و برگزیدگان با خیال راحت‌تری نسبت به آینده برنامه‌ریزی می کنند و قطعا با انگیزه به سمت میدان‌های بالاتر و بزرگ‌تر حرکت می‌کنند. علاوه بر آن، بار مثبت جایگاهی و شخصیتی است که موجب می‌شود گیمرها چتر حمایتی تنها نهاد حاکمیتی که مسئولیت بازی‌های رایانه‌ای را حس کنند و به صورت جدی تر این کار را ادامه دهند. این بهترین دلیل برای حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.»

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیر مجاز رایانه‌ای اضافه کرد:«پیش از این گیمرها احساس نمی‌کردند که جزئی از خانواده بازی‌های رایانه‌ای هستند، ولی با حمایت این احساس در بازیکنان ایجاد می‌شود که خود را جزیی از خانواده بزرگ گیم بدانند. در حقیقت این قشر بزرگ‌ترین اعضای خانواده بازی‌ها هستند که تا کنون به صورت یکپارچه سازمان یافته نبودند و با این بازی قدم‌های محکم اجرایی در این زمینه آغاز شده است. امیدواریم که این مراسم به بهترین نحو انجام پذیرد.»

ارسال نظر