افزایش ۶۲ درصدی جرایم سایبری در یک سال

ادمین اصلی تلگرام اراده جدی در برخورد با پدیده جرم در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را ندارد.

افزایش ۶۲ درصدی جرایم سایبری در یک سال

به گزارش کلیک، سردار کمال هادیانفر ضمن توصیه به شهروندان در خصوص استفاده نکردن از شبکه اجتماعی تلگرام گفت: سرورهای این پیام رسان در داخل کشور نیست و غالبا اطلاعات بارگذاری شده در این سرور توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

رییس پلیس فتای ناجا اضافه کرد:‌ ادمین اصلی تلگرام اراده جدی در برخورد با پدیده جرم در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را ندارد.

سردار هادیانفر مدتی قبل نیز اعلام کرده بود کل جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۶۲درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: بیشترین جرایم به ترتیب اولویت شامل برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، مزاحمت های اینترنتی، موضوعات اخلاقی، نشر اکاذیب و کلاهبرداری است که البته با تلاش های جدی که توسط پلیس سایبری کشور در حوزه ‌های اطلاع رسانی و آموزش عمومی شهروندان انجام شده، شاهد کاهش برداشت های غیر مجاز بوده ‌ایم اما در این خصوص باید همکاری و تعامل سازمان ها، بانک ها و مردم با این پلیس بیشتر شود.

جرایم اینترنتی در حالی رخ می دهند که امروزه شبکه ‌ها و پیام‌رسان ‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام در ایران، با ترافیک بیشتری نسبت به شبکه‌ های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌ بوک که زمانی در صدر توجه کاربران ایرانی بودند، رو به ‌رو هستند.

آمارهای وب سایت الکسا، وب سایتی که به انتشار و رتبه‌ بندی سایت‌ های پربازدید می‌پردازد، نشان می دهند که در ایران شبکه‌ اجتماعی تلگرام دارای رتبه ۱۳پربازدیدها قرار دارد و همین موضوع ایجاب می کند دقت بیشتری بر روی آن صورت گیرد.

ارسال نظر