تمدید خودسرانه حجم اینترنت مشترکین توسط اپراتورها تخلف است
از جمله مشکلاتی که ممکن است برای مشترکین اینترنت به وجود آید، تمدید ناخواسته حجم اینترنت توسط اپراتورهاست.
به گزارش کلیک و به نقل ازروابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: تمدید حجم سرویس اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) برای مشترکین پس پرداخت (post paid) شرکت مخابرات ایران که هزینه ترافیک اینترنت خود را در پایان دوره ماهانه و از طریق قبض تلفن ثابت پرداخت میکنند، فقط با درخواست مشترک امکانپذیر است.
حسین فلاح جوشقانی افزود: درخواست مشترک به صورت کتبی با مراجعه به مرکز مخابراتی و یا بصورت الکترونیکی و از طریق پنل کاربری مشترک انجام شود، شرکت های مخابرات استانی بایستی در مورد تعرفه و نحوه ارائه خدمات خود به مشتریان بطور شفاف اطلاع رسانی کنند و بدون درخواست و اطلاع مشترکان حق هرگونه تمدید حجم سرویس برای آنان را ندارند.
جوشقانی تاکید کرد: دریافت کنندگان این نوع سرویس ضمن کنترل مبالغ درج شده در قبض خود، درصورت مشاهده هرگونه اختلاف ریالی میتوانند از طریق سامانه www.195.ir یا تماس با شماره ۱۹۵، شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.