احیای اینترنت پرسرعت

اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات، شکوفایی اقتصاد فناوری اطلاعات داخلی را به همراه خواهد داشت.

احیای اینترنت پرسرعت

به گزارش کلیک، محمد جواد آذری جهرمی گفت: کاهش هزینه اینترنت داخلی اخیراً به صورت داوطلبانه از طریق چند شرکت اجرایی شد و آنها با تعامل به این مهم دست یافتند.

آذری جهرمی ضمن اشاره به رشد ۸۰ درصدی یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات سرویس های ویدیویی پس از رشد ۵۰ درصدی میزان مصرف، افزود: این شرایط نشان می ‌دهد که اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات، شکوفایی اقتصاد فناوری اطلاعات داخلی را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم اینترنت داخلی ارزان‌ تری را به مشترکان ارائه دهیم همه فعالان زنجیره ارائه خدمات اینترنتی می‌ بایست خدمات ارزان‌ تری را ارائه دهند که این موضوع هم در شرکت ارتباطات زیرساخت و هم در شرکت مخابرات ایران کاهش قیمت رخ داد تا اینترنت داخلی به یک سوم قیمت برسد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: شرکت زیرساخت در شبکه انتقال لایه ۲ تا ۸۴ درصد، در شبکه انتقال لایه ۳ تا ۷۲ درصد و در سرویس اینترنت هم نزدیک به ۴۰ درصد قیمت‌ ها کاهش یافته است.

او با اشاره به درخواست کاربران برای سرویس نامحدود DSL اعلام کرد: نرخ این سرویس اعلام خواهد شد و مدل نهایی که کاربر با آن روبر خواهد شد سبدی است که به اندازه مصرف در برابر اینترنت بین ‌المللی، اینترنت داخلی مجانی در اختیار خواهد داشت.

آذری جهرمی توضیح داد: این شکل از تعرفه ‌گذاری باعث خواهد شد که در زمینه سرویس‌ های ویدیویی که در ایران زمینه بکری دارد، با رشد قابل توجهی روبرو شویم و نهادهایی مانند صدا و سیما با رفع مشکلات قیمتی می ‌توانند خدمات خود را در چارچوب نمایش خانگی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات ارائه دهند.

ارسال نظر