صورتحساب تلفن ثابت یکماهه شد
سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد صورتحساب تلفن ثابت یکماهه شده و مشترکان باید در پایان ماه آن را پرداخت کنند.

محمدرضا بیدخام اعلام کرد: «با توجه به اینکه صورتحساب تلفن ثابت در دورههای یکماهه صادر میشود، ضروری است برای جلوگیری از یکطرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورتحساب به صورت ماهانه و در مهلت زمانی تعیین شده از طریق سامانه تلفنی ۲۰۰۰ و یا سایت شرکت مخابرات ایران و یا همچنین از طریق تلفن همراه با کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع پرداخت شود.»
وی افزود: «چنانچه قبض پایان یک دوره بیش از ۲۰ هزار تومان باشد و یا اینکه در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد و شاهد پرداخت نکردن صورتحساب در این دو شرایط باشیم، تلفن به صورت یکطرفه قطع میشود.»
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی درخواستهای مردم برای انتقال خطوط تلفن ثابت با کندی انجام میشود، افزود: «همه تلاش مجموعه مخابرات این است که خدمات در اسرع وقت ارائه شود؛ اما چون تعرفههای شرکت مخابرات مربوط به حدود ۱۲ سال پیش است، امکان ارائه سرویس در زمان مقرر وجود ندارد و ما درخواست ترمیم تعرفه را از مسئولان داریم.»
بیدخام همچنین در خصوص اینکه چه راهکاری اندیشیده شده تا در زمان قطع تلفن ثابت، خط مشترکان بدون مراجعه مجدد تلفن وصل شود، بیان کرد: «در صورتی که به علت پرداخت نکردن بدهی خط تلفن مشترک یکطرفه و یا قطع شده است، برای تسریع در روند اتصال مجدد بهتر است مبلغ صورتحساب را از طریق سامانه تلفنی ۲۰۰۰ پرداخت کنند تا تلفن مشترک به صورت خودکار وصل شود.»
او همچنین در پاسخ به اینکه چرا برای برخی مشترکان تلفن ثابت پیامک صورتحساب ارسال نمیشود هم گفت: «چون در سامانه مخابرات شماره تلفن همراه برخی مشترکان درج نشده است، این اتفاق میافتد. درخواست میکنیم افراد با مراجعه به کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع، شماره تلفن همراه خود را وارد کنند تا صورتحساب به صورت ماهانه به آنها ارسال شود.»