تلاش وزیر ارتباطات برای ایجاد فضای مجازی پاک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در دومین همایش ملی فضای مجازی پاک ضمن گفت: مگر همه چیز در این دنیا مثبت تلقی می‌شود که در ارتباط با فضای مجازی بگوییم تنها باید دارای ابعاد مثبت باشد؟در جواب این سوال باید گفت اصولا پیامبران مبعوث شده‌ اند تا در برابر تهدیدات مردم را راهنمایی کرده و به سمت فضای سالم رهنمون سازند.

تلاش وزیر ارتباطات برای ایجاد فضای مجازی پاک

در جواب این سوال باید گفت اصولا پیامبران مبعوث شده‌ اند تا در برابر تهدیدات مردم را راهنمایی کرده و به سمت فضای سالم رهنمون سازند.

به گزارش کلیک، واعظی در ادامه افزود: تجار و صنعتگران می‌توانند مخاطبان زیادی را از این طریق مورد توجه خود قرار دهند. عیب این فضا انبوهی از اطلاعات است که به دلیل عدم اهمیت‌ گذاری منجر به اتلاف زمان می‌گردد.

وی بیان کرد: وظیفه وزارت ارتباطات این است که نباید فضایی را بوجود آورد که در هر جایی دسترسی به سایت‌ های غیراخلاقی مهیا باشد که البته برای این کار برنامه و پول تعریف کرده ‌ایم.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: در دنیا موضوعات مربوط به فضای مجازی در مدارس تدریس می‌گردد. این کار باعث می‌شود تا جوانان در سن ۲۴،‌۲۵ سالگی شخصیتشان شکل بگیرد که متاسفانه ما در ایران به این موضوع کمتر پرداخته ‌ایم.

او تصریح کرد: موضوع دیگر تولید محتوای فاخر برای کشور است که طبق سلیقه‌ های مختلف باید توسعه یابد؛ اکنون برخی سایت‌ هایی که ۱۰، ۱۵ درصد مطالب غیراخلاقی و ۷۰ درصد مطالب مطلوب به شکل آمیخته با هم دارند بسیار موجود است و اگر بخواهیم فیلترینگ را در ارتباط با آنها داشته باشیم به مشکلاتی بر می ‌خوریم.

واعظی در پایان گفت: یکی از موارد در راستای توسعه این دغدغه ‌ها، شبکه ملی اطلاعات است که آن را با تمام سیاست‌ های شورای عالی فضای مجازی پیش می‌ بریم تا در نهایت شاهد توسعه محتوا و خدماتی ارزشمند روی این بستر باشیم.

ارسال نظر