ایران، رتبه سوم ICT در منطقه

با وجود بحث های متفاوت کاربران درباره هزینه مکالمه تلفن همراه در ایران، بر اساس آمار منتشر شده، ایران پنجمین کشور ارزان منطقه از لحاظ هزینه مکالمات تلفن همراه است.

ایران، رتبه سوم ICT در منطقه

به گزارش کلیک، نتایج بررسی آماری رتبه ایران در زیر سبد قیمت تلفن ثابت، تلفن همراه و پهنای باند ثابت در میان کشورهای منطقه در سال 2014 نشان می دهد که کشورمان جزو ارزان ترین ها بوده است.

در بخش هزینه های تلفن ثابت، ایران با شاخص 0.05 ارزان ترین ارائه دهنده شناخته شده و پس از آن قطر با شاخص 0.13 در رتبه دوم قرار دارد. البته این آمار در حالی به دست آمده که کشورهای ازبکستان، سوریه، عراق و ترکمنستان در این خصوص اطلاعات خود را اعلام نکرده‌اند.

در حوزه تلفن های همراه نیز، ایران با شاخص 0.5 در رده پنجم قرار دارد. قطر با شاخص 0.3 در رتبه اول و قزاقستان و کویت و عمان به ترتیب رتبه های دوم تا چهارم را دارند.

در این بخش افغانستان با شاخص 10.1 عنوان گران ترین ارائه کننده مکالمات موبایلی را به خود اختصاص داده است.

دومین ارائه کننده ارزان منطقه در بخش سبد قیمتی پهنای باند ثابت نیز با شاخص 0.88 به ایران تعلق دارد. در این بخش کویت با شاخص 0.3 در رده اول قرار گرفته است. کشورهای قطر، قزاقستان، بحرین، ترکیه، عربستان، عمان و امارات متحده عربی رتبه های سوم تا نهم را دارند.

ارسال نظر