اعطای پروانه FCP به 10 شرکت ICT در ایران

در روزهای اخیر طرح های ارتباطی بسیاری توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید و هم چنان افتتاح و بهره برداری طرح های جدید ادامه دارد.به گزارش کلیک، در ادامه همین روند، به زودی و طی برگزاری یک مراسم چندین پروانه ارتباطی جدید به شرکت های ICT اعطا خواهد شد.

اعطای پروانه FCP به 10 شرکت ICT در ایران

به گزارش کلیک، در ادامه همین روند، به زودی و طی برگزاری یک مراسم چندین پروانه ارتباطی جدید به شرکت های ICT اعطا خواهد شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در قالب پروانه های ارتباطات ثابت (FCP)، تصمیم به اعطای پروانه های خدمات ارتباطی ثابت (Servco)، و اپراتورهای موبایل (MVNO) گرفته و قرار است طی مراسمی بخشی از این پروانه ها اعطا شوند.

پیش از این نیز در آبان ماه سال جاری، پروانه های FCP به هفت شرکت شاتل، پارس آنلاین، پیشگامان کویر یزد، آسیاتک، صبانت، های وب و شرکت گسترش ارتباطات مبنا اعطا شده بود. قرار است در ادامه این روند، به شرکت های حلماگستر، رسپینا و کنسرسیوم پیشگامان نام آور اطلاعات و ارتباطات جاویدان نیز پروانه رسمی اعطا گردد.

با توجه به فرصت یک هفته‌ای جهت تحویل تضامین مالی متقاضیان پروانه‌های Servco و MVNO ، صادق عباسی شاهکوه، معاون رگولاتوری، پیش‌بینی کرد که سه تا پنج پروانه‌ در هر کدام از این دو بخش اعطا شود.

پروانه‌های FCP شامل ارایه هرگونه خدمت ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه موضوع پروانه مستقل از فناوری از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن؛ توزیع و فروش پهنای باند اینترنت و انتقال و شبکه‌های اختصاصی، ارایه خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده‌ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور است.

دارندگان پروانه‌های Servco هم مجاز به ایجاد شبکه دسترسی و شبکه انتقال اعم از سیمی و بی‌سیم نیستند و در صورتیکه ارائه محتوا بر بستر خدمات موضوع پروانه نیازمند موافقت یا دریافت مجوز از مرجع حاکمیتی مربوط باشد، دارنده پروانه باید ضوابط را رعایت و مجوزهای لازم را دریافت کند.

پروانه‌های MVNO هم با توجه به اینکه در بخش تلفن همراه امکان حضور تعداد محدودی اپراتور بزرگ شبکه وجود دارد، بقیه سرمایه‌گذاران فعال در این بخش می‌توانند در قالب اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) در این فضا حضور یابند و از زیرساخت‌های پیشین ایجاد شده توسط اپراتورهای موبایل استفاده کنند.

ارسال نظر