بزرگترین کلکسیون موسیقی دنیا در مایکروسافت

مایکروسافت بزرگترین کلکسیون موسیقی دنیا را برای آیندگان روی ویفرهای کوارتز ذخیره می‌کند.

بزرگترین کلکسیون موسیقی دنیا در مایکروسافت

همه می‌دانند که اگر فاجعه‌ای برای کره زمین در راه باشد، باید برخی اقلام را برای نسل‌های بعدی حفظ کرد. دانشمندان پیش‌تر بزرگ‌ترین مخزن گونه‌های گیاهی را در نروژ ذخیره کرده‌اند و به‌زودی قرار است بزرگ‌ترین کلکسیون موسیقی دنیا با همکاری مایکروسافت به این مجموعه اضافه شود. این کلکسیون روی ویفرهای کوارتز ذخیره خواهد شد
سازمانی که این برنامه را دنبال می‌کند به سراغ مایکروسافت رفته تا روشی برای ذخیره‌سازی بلندمدت اطلاعات داشته باشد. این سازمان قرار است از پروژه سیلیکا مایکروسافت استفاده کند و در حال کار روی یک اثبات مفهومی است تا ببیند که این روش برای ذخیره‌سازی موسیقی قابل استفاده خواهد بود یا نه.

هر ویفر کوارتز (بالا) به اندازه یک زیر لیوانی با ابعاد 75×75 میلی متر و ضخامت 2 میلی متر خواهد بود. هر صفحه می تواند 100 گیگابایت داده را ذخیره کند. داده ها از طریق لیزری به ویفرها اضافه می شود که "شبکه ها و تارهای سه بعدی در مقیاس نانو" ایجاد می کند. برای بازیابی اطلاعات، از یک نور پلاریزه که از شیشه می تابد استفاده می شود. از آنجا، یک الگوریتم یادگیری ماشینی می تواند آن را رمزگشایی کند. پروژه سیلیس چند سالی است که در حال انجام است. در سال 2019، مایکروسافت با موفقیت فیلم اصلی سوپرمن را از طرف برادران وارنر رمزگذاری و رمزگشایی کرد. شیشه به‌عنوان یک رسانه ذخیره‌سازی اخیراً توسط پروژه‌ای شامل یک دیسک 5 بعدی که می‌تواند حاوی داده‌های بیش از 13 میلیارد سال باشد، معرفی شده است.

ارسال نظر