«اسپردتروم» جایگزین هواوی در صنعت تراشه‌سازی

شرکت چینی اسپردتروم تا پایان سال 2021 جایگزین هواوی در بازار شده و لقب سومین تأمین‌کننده بزرگ تراشه در جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

«اسپردتروم» جایگزین هواوی در صنعت تراشه‌سازی

شرکت اسپردتروم به دنبال تصاحب جایگاه هواوی

هواوی مدت‌هاست با مسئله کمبود تراشه مواجه شده و حتی شرکت تایوانی TSMC نیز تراشه‌های قدرتمند و پیشرفته خود را از آن دریغ کرده است. میزان ذخایر تراشه کرین 9000 هواوی پس از عرضه گسترده سری میت 40 و P50 به حداقل رسیده اما غول فناوری چین همچنان از همکاری با شرکای سابق خود یعنی مدیاتک و کوالکام امتناع می‌کند. اما شاید جالب باشد بدانید کاهش سهم هواوی در بازار تراشه، فرصت استثنایی را برای شرکت اسپردتروم (UNISOC) فراهم آورده است.

طبق برآوردهای انجام شده، اسپردتروم تا پایان سال 2021 بیش از 68.2 میلیون از تراشه‌های خود را به فروش می‌رساند و پس از تصاحب جایگاه هواوی در بازار، به سومین تأمین کننده بزرگ تراشه در جهان تبدیل می‌شود. جایگاه اول و دوم نیز به ترتیب متعلق به مدیاتک و کوالکام است.

شرکت چینی اسپردتروم که عموما به خاطر ساخت تراشه‌های میان رده برای نوکیا شناخته می‌شود، چند ماه پیش با عرضه سری Tanggula 5G ثابت کرد توانایی لازم برای ساخت محصولات پیشرفته را نیز دارد اما به دلیل وجود رقابت بسیار بالا در بازار 5G، فعلا به تولید گسترده قطعات 4G ادامه خواهد داد. شاید جالب باشد بدانید این شرکت از فناوری TSMC برای ساخت تراشه‌های خود استفاده می‌کند و علاوه بر نوکیا، نظر سازندگان بزرگ دیگر همچون ریلمی، آنر و لنوو نیز به خود جلب کرده است.

ارسال نظر