رونمایی از باریک ترین هارد درایو جهان توسط سیگیت

با ظهور حافظه های ملقب به SSD که با ظاهری جذاب و کارآیی بالا توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کرد ، به نظر می رسید کم کم باید با هارد های قدیمی خداحافظی کرد تا اینکه شرکت Seagate  با خط تولید سری BarraCuda  به میدان رقابت پا گذاشت.

رونمایی از باریک ترین هارد درایو جهان توسط سیگیت

به گزارش کلیک، شرکت Seargate در روز سه شنبه دو محصول جدید از سری BarraCuda را معرفی کرد که یکی از آنها رکورد دار بالاترین حجم حافظه در میان هارد درایو های ۲٫۵ اینچی محسوب می‌گردد.

به گفته این شرکت Barracuda ST5000 که سابقا با حجم ۴ ترابایت تولید می‌شده هم اکنون با ظرفیت ۵ ترابایتی با قیمت ۸۵ دلار قابل تهیه می باشد ، همچنین Seagate اعلام کرده که در نمایشگاه CES که ماه ژانویه ۲۰۱۶ برگزار می شود مدل های ۳ و ۴ ترابایتی این مدل درایو نیز در دسترس کاربران خواهد گرفت.

گفتنی است همه مدل‌ها دارای سرعت خوانش ۵۴۰۰rpm با ۱۲۸مگابایت کش به همراه ۲ سال گارانتی می باشند.

همچنین میزان مصرف برق این سری هارد درایوها در زمان اوج کار ۲٫۱ وات و در زمان Stand by به ۱٫۱ وات تقلیل پیدا می‌کند .

بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید تا یکی از این هارد درایوهای ۳، ۴ و یا ۵ ترابایتی را بروی لب تاپ خود نصب کنید ، بدانید که ضخامت آنها ۱۵ میلی متر می باشد اگرچه طراحی این هاردها به گونه ای بوده که برای برخی لب تاپ های بزرگ مخصوص بازی مناسب است اما نتوانسته قصد اصلی این شرکت که کامپیوترهای خانگی ۳٫۵ اینچی بوده را هدف قرار دهد.

شرکت Seagate اعلام کرده است سری جدید BarraCuda به نام ST2000LM015 به منظور استفاده در بیشتر لب تاپ ها ۷ میلی‌متر کوچک تر می گردد اما متأسفانه این سری از هارددرایو ها حداکثر با حجم ۲ ترابایت و نه بیشتر برای کاربران عرضه خواهند شد.

در دوره ای که همه فکر می‌کردند تولید کننده های هارد درایوهای مکانیکی به علت وجود محدودیت‌ها، توسط تولید کنندگان حافظه های SSD محو خواهند شد شرکت سامسونگ که لقب بیشترین فروش هارد های SATA را در دنیا به دوش می کشد توانست با تولید مدل ۴ ترابایتی ۸۵۰ EVO (۴TB 850 EVO SSD) که مناسب کیس های ۷ میلی‌متری بود رکود تازه ای برای خود ثبت کند.

به گفته شرکت Seagate ، وقتی به بحث قیمت محصولات نگاه می‌کنیم هیچ جای شک و گمانی برایمان باقی نمی ماند زیرا که یک عدد سامسونگ ۴ترابایتی SSD قیمتی حدود ۱۴۰۰ دلار دارد در حالیکه یک حافظه BarraCuda دو ترابایتی تنها با قیمت ۵۵ دلار قابل خریداری می باشد.

ارسال نظر