فلش های ده گیگابایتی seagate سازگار با OCP

شرکت seagate معتقد است به مرحله رشد و محبوبیت فلش کارت های سازگار با ocp رسیده است. اما آیا از ocp در شرکت های بزرگ و فراهم کنندگان رایانش ابری استفاده خواهد شد؟

فلش های ده گیگابایتی seagate سازگار با OCP

به گزارش کلیک، شرکت seagate در روز سه شنبه از حافظه های ssd، با سرعت ۱۰ گیگابایت در ثانیه با برخورداری از قابلیت ocp رونمایی کرد.
شرکت seagate امیدوار است که بتواند این حافظه های پوشیدنی را در مراکز داده پردازی های بزرگ قرار دهد. این حافظه ذخیره سازی غول پیکر با هدف قرار دادن رایانش های ابری بعنوان خریدار، پا به عرصه گذاشته است. شرکت seagate در میان بزرگ ترین شرکت های ساخت و تولید حافظه است که خود را با ocp وفق داده است. طبق گفته های این شرکت، در همین تابستان امسال با سرعت ۴ گیگابایت سریع تر از درایوهای قبلی منتشر خواهد شد. تلاش های شرکت فیس بوک برای ocp آن را به سمت شرکت seagate سوق داده است.

تونی افشاری رئیس بازاریابی محصولات فلش گفت: که این درایو به بازار تجاری Nytro ضربه بزرگی خواهد زد. seagate از حافطه غیر فرار سریع استفاده می کند (NVMe) که ساخته و طراحی شده است برای جایگزینی استاندارد (SATA). از NVMe در جهت پیوند دستورات کمتر با دستگاه های فلش استفاده می کنند. درایو seagate اولین درایو سازگار با هر دو نوع ocp و NVMe است. شرکت های اطلاعاتی هم چنین از این فناوری در seagate بهره می برند. شرکت ها با استفاده از این ویژگی می توانند، در تمام فلش ها یا سیستم های ترکیبی و یا پردازش داده های بزرگ در رایانش ابری و یا تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنند. ocp های اولیه seagate از شیارهای داخلی ۱۶ به اسم PCIe استفاده می کنند که این شرکت در حال توسعه یک نسخه جدیدتر با ۸ مسیر PCIe است. افشاری می گوید: seagate بیشتر از دوسال است که بر روی ساماندهی کردن ocp تلاش می کند و تمرکز اصلی اش در مقیاس های بزرگ رایانش ابری بوده است، اما از آن زمان ocp از یک پیشرفت چشم گیر خوبی برخوردار بوده است و رشد قابل توجهی داشته است. او می گوید: شرکت های شخصی رایانش ابری و زیرساخت های بزرگ به گسترش و تولید ocp علاقه مند هستند. مثالی از این شرکت ها می توان به، بانک های بزرگ، موسسات مالی و شرکت ارتباطی telecom اشاره کرد. سوال در اینجاست: شرکت های دیگر راه ocp را دنبال می کنند؟. افشاری پاسخ می دهد: به کارگیری ocp بستگی به این دارد که چقدر oem ها (شرکت هایی که نقشی در یک محصول یا زیرساخت آن ایفا می کنند و یا کار ناتمام یک شرکت دیگر را کامل می کنند) نقش آفرینی می کنند، چقدر از مدل خریداری می کنند، و چه کسی از آن حمایت می کند.

منبع: zdnet

ارسال نظر