شرکت کپیتال گروپ 12 درصد از سهام مایکرواستراتژی را خریداری کرد

یک شرکت مدیریت دارایی 2.2 تریلیون دلاری، 12 درصد از سهام شرکت نرم‌افزارهای ابری مایکرواستراتژی را که حجم بسیار زیادی بیت کوین دارد، خریداری کرده است.

شرکت کپیتال گروپ 12 درصد از سهام مایکرواستراتژی را خریداری کرد

کپیتال گروپ 12.2 درصد از سهام مایکرواستراتژی را خرید

بر اساس گزارش امروز سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا، Capital International Investors، یکی از بخش‌های شرکت کپیتال گروپ (Capital Group) مستقر در لس‌آنجلس، ماه گذشته 12.2 درصد از سهام مایکرواستراتژی (MicroStrategy) را خریداری کرده است. 953،242 سهم خریداری شده به قیمت امروز 561 میلیون دلار در بازار ارزش دارند.

این بدان معناست که کپیتال گروپ، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های سرمایه‌گذاری در جهان، در معرض غیرمستقیم بیت کوین قرار گرفته است؛ زیرا مایکرواستراتژی اکثریت خزانه خود را در به‌صورت بیت کوین نگه‌داری می‌کند. این شرکت که مدیرعامل آن مایکل سیلور (Micheal Saylor) است، 105،085 بیت کوین را به ارزش 3.4 میلیارد دلار با قیمت امروز جمع‌آوری کرده است.

بیشتر بخوانید: مایکرواستراتژی احتمالا برای خرید بیت کوین بیش از یک میلیارد دلار سهام بفروشد!

وسواس خرید بیت کوین مایکرواستراتژی یکی از دلایل اصلی رشد خارق‌العاده این ارز دیجیتال است که سال گذشته آغاز شد. این شرکت مستقر در ویرجینیا، سال گذشته با سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری خود در ماه آگوست خرید این دارایی را آغاز کرد.

از آن زمان، این شرکت بارها بیت کوین خریداری کرده است و مدیرعامل آن مایکل سیلور نیز مرتبا از ارزش بیت کوین در همه‌جا، مخصوصا توییتر، تبلیغ می‌کند. این شرکت حتی برای خرید بیت کوین بیشتر، زیر بدهی نیز رفته است. در حال حاضر، دارایی بیت کوین مایکرواستراتژی از تمام شرکت‌های بورسی دیگر بیشتر است.

اما جالب این است که، سهام این شرکت مبادله می‌شود و در حال حاضر، شرکت BlackRock با 14.56 درصد سهم، تنها شرکتی است که سهام بیشتری نسبت به کپیتال گروپ دارد.

کپیتال گروپ که مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری American Funds را به‌عنوان یکی از شرکت‌های خود به‌حساب می‌آورد، حاضر به اظهارنظر در مورد سرمایه‌گذاری اخیر خود نشد.

ارسال نظر