فروش عمده ریپل توسط مدیر سابق و ماجرای میلیاردر شدن ناخواسته او!

رسانه کلیک - یکی از بنیان‌گذاران و مدیر طرح‌های فنی اسبق ریپل، جد مک‌کیلب (Jed McCaleb) که اکنون مدیرعامل استلار (XLM) است، به‌صورت روزانه حجم‌های زیادی از اندوخته ریپل خود را می‌فروشد. ارزش مبادلات فروش عمده ریپل توسط مک‌کیلب تاکنون به 310 میلیون دلار رسیده است.

فروش عمده ریپل توسط مدیر سابق و ماجرای میلیاردر شدن ناخواسته او!

طبق اظهارات محقق بلاک چین XRPScan، مک‌کیلب در روز ۲ ماه مه بیش از ۴۴۲ میلیون توکن XRP از شرکت ریپل دریافت کرد. از آن روز به بعد، او این توکن‌ها را به‌صورت روزانه از کیف پول خود بیرون کشیده و فروخته است.

از روز دوم ماه مه، مک‌کیلب، 7 تراکنش با حجم 17،301،056 ریپل، 7 تراکنش دیگر با حجم 13،398،341 و 6 تراکنش با حجم 10،008،592 ریپل ثبت و فروخته است. در مجموع او 274،947،331 ریپل که باقیمت حال حاضر، حداقل 310 میلیون دلار ارزش دارد، فروخته است.

قابل‌ذکر است که این مبادلات فروش عمده ریپل الگویی را که در تراکنش قبلی مک‌کیلب مشهود است، دنبال می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، او روزانه ریپل خود را در حجم‌های مشابه به مدت هفت روز پشت‌هم می‌فروشد، سپس حجم تراکنش‌ها را برای هفت روز آینده تغییر می‌دهد.

با استناد به این الگو، او فردا 10،008،592 ریپل دیگر خواهد فروخت و سپس حجم تراکنش‌ها را برای 7 روز آینده تغییر خواهد داد. در همین حال، لازم به ذکر است که مک‌کیلب هنوز در کیف پول خود 390 میلیون ریپل دیگر دارد.

به گفته دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر طرح‌های فنی فعلی شرکت ریپل، مک‌کیلب در سال ۲۰۱۱ به صورت مشترک ریپل را تاسیس کرد و بعدا در سال ۲۰۱۴ بر سر اختلافات داخلی شرکت را ترک کرد.

بعد از کناره‌گیری از موقعیت خود، مک‌کیلب همان موقع تلاش کرد تا همه دارایی ریپل خود را بفروشد، اما ریپل او را از انجام این کار منع کرد. احتمالا دلیل این کار حفظ قیمت بازار این توکن بوده و جالب است که همین امر به صورت ناخواسته او را تبدیل به یک میلیاردر کرد.

شوارتز در سال 2018 در این‌ باره نوشت:

جد تلاش کرد که تمامی دارایی ریپل خود را سریعا تخلیه کند، اما شرکت با مجموعه‌ای از پرونده‌های قضایی موفق شد او را متوقف کند. به لطف امتناع شرکت ریپل، ارزش اندوخته توکن ریپل جد احتمالا به بیش از یک میلیارد دلار خواهد رسید. او احتمالا تنها فردی خواهد بود که بر خلاف تلاش‌ها و خواسته‌هایش به یک میلیاردر خودساخته تبدیل شود.

علاوه بر این، شوارتز همچنین مدعی شد که واکنش مک‌کیلب نسبت به نرسیدن به خواسته‌هایش درباره این مسائل بدگویی در مورد ریپل درملأ عام و راه‌اندازی یک رقیب بود.

ارسال نظر