آزادسازی فضای ذخیره سازی آیفون بدون نیاز به حذف تصاویر و اپلیکیشن ها!

مقدار حافظه و کمبود همیشگی آن، مشکل اکثر کاربران آیفون است که گاهی حتی با افزایش مقدار حافظه دستگاه نیز حل نمی شود، اما با یک ترفند می توان از شر آن خلاص شد و مقدار زیادی از فضای اشغال شده توسط فایل های اضافی را آزاد کرد.

آزادسازی فضای ذخیره سازی آیفون بدون نیاز به حذف تصاویر و اپلیکیشن ها!

کلیک- زندگی با یک آیفون ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی به هیچ وجه آسان نیست! در گوشه و کنار وب در مورد راه های متعددی صحبت شده است که شما می توانید با استفاده از آن ها فضای ذخیره سازی آیفون را آزادسازی کنید، اما معمولا این کار نیازمند این است که عکس ها، برنامه ها و یا حافظه کش خود را پاک کنید. در این حالت، اگر تصاویر و اپلیکیشن ها برای شما حکم طلا را داشته باشند، قاعدتا زیر بار انجام این کار نمی روید. متاسفانه امکان ارتفا حافظه نیز وجود ندارد و شاید پشیمان شوید که چرا آیفون با حافظه بیشتر را خریداری نکرده اید، اما بهتر است نگاهی به ترفند زیر بیندازید.

بر خلاف آندروید، هیچ راهی برای خلاص شدن از شر فایل های اضافی، کش ها و یا فایل های موقت به صورت دستی وجود ندارد، اما راهی وجود دارد که با بکارگیری آن، می توان سیستم عامل را مجبور به انجام این کار کرد! در واقع، در اندروید کاربران می توانند با استفاده از اپلیکیشن های متعددی اقدام به حذف فایل های اضافه بکنند و به دیگر امکانات فوق العاده ای که اپلیکیشن ارائه می دهد، دسترسی داشته باشند، اما متاسفانه در آیفون چنین قابلیتی تعبیه نشده است. برای همین، باید از روش های دیگری استفاده کرد.

روش کار نیز بدین شکل است که هنگامی که با کمبود حافظه مواجه هستید و آیفون مدام به شما پیام هشدار مبنی بر کمبود حافظه می دهد، مثلا یک بازی رایگان با حجم بالا مانند آسفالت ۸ یا دیگر بازی ها را دانلود کنید که حجم نسبتا بالایی داشته باشند که خوشبختانه تعداد آن ها در اینترنت کم نیست.

در این هنگام، آی او اس تشخیص خواهد داد که آیفون شما فضای کافی برای ذخیره سازی فایل مربوطه را ندارد و شروع به پاکسازی فایل ها و موارد اضافی گوشی (Junk Files) می کند. اگر از Photo Library آی کلود بر روی آیفون استفاده می کنید، آیفون شروع به آپلود عکس ها به iCloud و حذف آن ها از خود گوشی می کند. پس از مدتی، شما می توانید دانلود را لغو کنید و یا اگر دانلود موفقیت آمیز بود، برنامه را حذف کنید. تبریک می گویم! بدین ترتیب شما توانسته اید چیزی حدود ۱ گیگابایت فضا را در آیفون خود آزادسازی کنید.

این ترفند شبیه به ترفند خرید فیلم از آیتونز است، اما با این تفاوت که دیگر خطر خرید تصادفی فیلم وجود ندارد و به راحتی و با خیال راحت می توان از فضای آزادشده جدید نهایت استفاده را برد! نظر شما چیست؟ آیا شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید؟ بعد از استفاده از این ترفند، تجربیات و نظر های خود را با ما در میان بگذارید. البته در پایان، شایان ذکر است که عدم برخورداری اپل از امکان حذف فایل های اضافی به صورت دستی چیزی از ارزش های آن کم نمی کند!

ارسال نظر