آموزش تصویری چهل و یک ترفند کنسول Xbox One (بخش دوم)

در این بخش قصد داریم شما را با ده ترفند دیگر این کنسول آشنا کنیم.

آموزش تصویری چهل و یک ترفند کنسول Xbox One (بخش دوم)

کلیک - در ادامه بخش اول قصد داریم شما را با ده ترفند دیگر این کنسول همانند نحوه بارگزاری فیلم های بازی این کنسول در سایت یوتیوب، نحوه استفاده از فرمان های صوتی آن، قابلیت مولتی تسک در این کنسول و... آشنا کنیم. با همراه باشید.

  1. انتخاب فیلم یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه با استفاده از کنسول

let-xbox-help-you-decide-what-to-watch_new

اگر برای تماشای فیلم یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود کمی سختگیر هستید و در این مورد نمی توانید به راحتی تصمیم بگیرید، این کنسول در این مورد هم می تواند به شما کمک کند. این کنسول از یک ویژگی کمتر شناخته شده ای برخوردار است که امکان جستجوی برنامه های خاص را برای کاربر فراهم می کند و به کاربر نشان می دهد که از طریق کدام یک از اپلیکیشن ها می تواند به این برنامه ها یا فیلم ها دسترسی داشته باشد. در ضمن استفاده از این ویژگی نیز کاملا راحت است.

به عنوان مثال با گفتن عبارت "Xbox, RuPaul Drag Race"، کنسول لینکی از این برنامه را که متعلق به نتفلیکس است، نمایش می دهد و چنانچه قبلا اپلیکیشن نتفلیکس را بر روی کنسول خود نصب کرده باشید، می توانید از طریق لینک برنامه به راحتی آن را تماشا کنید.

  1. ذخیره بهترین امتیازات

save-your-best-bits_new

شاید در یک بازی امتیاز خوبی به دست آورید و می خواهید آن را ثبت کنید. انجام این کار نیز در کنسول ایکس باکس وان ممکن است؛ حتی شما می توانید لحظات جالب بازی را در یک مجموعه اینترنتی به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار باید جمله "Xbox, record that" را بگویید. پس از آن کنسول یک کلیپ سی ثانیه ای از گیم پلی بازی ضبط می کند و آن را ذخیره می کند.

چنانچه می خواهید مدت زمان بیشتری از گیم پلی را ذخیره کند و یا برای انتخاب بخش های خاصی از یک کلیپ، کنترل بیشتری داشته باشید، می توانید با گفتن جمله "Xbox, Snap game DVR" گزینه ای را مشاهده کنید که از طریق می توانید مدت زمان ضبط فیلم را به بیش از ۵ دقیقه افزایش دهید.

  1. بارگزاری فیلم ها در یوتیوب

upload-videos-to-youtube_new

برای بارگزاری کلیپ های ضبط شده بازی ها در یوتیوب، ابتدا باید اپلیکیشن Xbox One You Tube را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه "Upload" در منوی سمت چپ صفحه، کلیپ مورد نظر خود را برای بارگزاری در سایت یوتیوب انتخاب کنید.

کاربران می توانند عناوین کلیپ ها را نیز تغییر دهند. پس از آنکه کلیپ ها در سایت بارگزاری شد، لینکی در اختیار کاربران قرار داده می شود که از طریق آن می توانند کلیپ مورد نظر را مشاهده یا ویرایش کنند و یا تگ بزنند. شما می توانید کلیپ های ضبط شده را در Upload Studio که متعلق به خود کنسول است، نیز بارگزاری کنید و یا می توانید آن ها را در سرویس ابری رایگان شخصی خود یعنی OneDrive ذخیره کنید تا بتوانید از طریق وسایل دیگر نیز به آن ها دسترسی داشته باشید.

  1. کسب اطمینان از اینکه دستگاه شما را می بیند و صدای شما را می شوند

make-sure-youre-seen-and-heard_new

قطعا فرمان های صوتی یکی از ویژگی های خوب و کاربردی کنسول های جدید است؛ اما اگر آن ها عمل نکنند، بسیار آزار دهنده هستند. چنانچه کنسول به فرمان های صوتی شما عمل نمی کند، مطمئن شوید که دقیقا روبروی کنسول نشسته اید و دهان شما به طور کامل در میدان دید دوربین کینکت قرار دارد.

میکروفون کینکت نیز به صورتی طراحی شده است که فقط صدای فردی را که دقیقا روبروی کنسول نشسته است و در حال فرمان دادن به کنسول است، بررسی می کند و هر گونه صدای محیطی دیگر را نادیده می گیرد؛ بنابراین حتی در صورتی که روبروی کنسول نشسته باشید و صورت شما به سمت دیگری باشد و در حال صحبت کردن با فرد دیگری باشید، کنسول تصور می کند که شما در حال فرمان دادن به آن نیستید و به فرمان های صوتی شما نیز عمل نمی کند.

  1. مسلط شدن به فرمان های صوتی

xbox-one-voice-commands-header-image_new

تنها یکی از فرمان های صوتی این کنسول یعنی "Xbox,Select" بیشترین کاربرد را دارد. شما می توانید با استفاده از این فرمان ساده، حداکثر استفاده را از کنسول خود بکنید. شما با استفاده از این فرمان صوتی در هر موقعی بدون توجه به اینکه چه اپلیکیشنی را اجرا کرده اید، می توانید به لیستی از فرمان های صوتی به صورت نوشتاری دست پیدا کنید که در آن فرمان های صوتی مربوط به اپلیکیشن باز شده و یا هر چیز دیگری با رنگ سبز مشخص شده است. استفاده از این فرمان در مواقعی که فرمان صوتی خاصی را به یاد نمی آورید، واقعاً می تواند کمک کننده باشد. زمانی که به دسته دستگاه دسترسی ندارید، نیز می توانید با استفاده از فرمان های صوتی کارهای مختلفی را انجام دهند.

  1. گفتگو با فالورها

xbox-one-friends-app-walkthrough-3-1280x717_new

در کنسول ایکس باکس ۳۶۰، تنها امکان ثبت ۱۰۰ فالور در لیست وجود داشت؛ اما در کنسول ایکس باکس وان امکان ثبت بیش از ۱۰۰۰ فالور وجود دارد. این سیستم نامحدود فالوورها شبیه به توییتر است و شما می توانید با فالورهای خود اطلاعاتی محدودی (مثلا اینکه چه چیزی بازی می کنند) را رد و بدل کنید. در صورتی که آن ها نیز شما را فالو کنند؛ می توانید دوست واقعی آن ها یا به اصطلاح Bona Fide Friends آن ها شوید که به معنی این است که شما می توانید تعامل بیشتری با آن ها داشته باشید؛ برای مثال آن ها را به بازی دعوت کنید و یا در گروه های مختلف که برای بازی تشکیل شده است، با آن ها گفتگو کنید. شما می توانید مخاطبانی را که با آن ها در ارتباط هستید، بوک مارک کنید و با این کار آن ها همیشه در بالای صفحه فید شما قابل مشاهده هستند. برای بوک مارک کردن مخاطبان مورد نظر خود، می توانید از گزینه "Favorite" در صفحه پروفایل آن ها، استفاده کنید.

  1. دریافت بازی ها با استفاده از اکانت سرویس Xbox Live Gold

decembergwghero-940x520_new

شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که گیمرها می توانند از طریق این اکانت به بازی ها دسترسی داشته باشند؛ بنابراین در حال حاضر بازیکنان می توانند از طریق این اکانت به مدت یک ماه به این بازی ها به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. کاربران این کنسول بر خلاف کاربران ایکس باکس ۳۶۰ (کاربران ایکس باکس ۳۶۰ برای استفاده از عناوین موجود در سرویس Xbox Live Gold، تنها کافی است یک بار آن ها را دانلود کنند و برای همیشه از آن ها استفاده کنند) باید برای استفاده از عناوین موجود در این سرویس، عضویت فعال (Active) داشته باشند.

عناوین موجود در این سرویس که در ماه ژانویه برای این کنسول معرفی شدند، شامل Kikker Instint: Season 1 Ultra Edition و Zheros می شوند. کاربران ایکس باکس ۳۶۰ نیز می توانند از بازی DiRT Showdown and Dues Ex: Human Revolution موجود در این سرویس استفاده کنند. در ضمن کاربران کنسول ایکس باکس وان به لطف برخورداری این کنسول از فناوری سازگاری عقب رو، نیز می توانند از این بازی لذت ببرند.

  1. ایجاد گیم پیک

profile_us_new

اگر چه ممکن است آواتارها در کنسول ایکس باکس وان به اندازه ایکس باکس ۳۶۰ اهمیت نداشته باشند؛ اما آن ها در این کنسول نیز استفاده می شوند و شما می توانید از آن ها برای خودنمایی استفاده کنید. چنانچه تصاویری را که از قبل در سرویس Xbox Live ایجاد شده اند، دوست ندارید، می تواند گیم پیک (تصویری که در کارت بازی مورد استفاده قرار می گیرد) اختصاصی خود را ایجاد کنید. برای انجام این کار ابتدا منویی را که در سمت چپ صفحه اصلی (Home Screen) قرار دارد، انتخاب کنید و سپس مسیر choose Profile > Set Gamerpic > Make One With Your Avatar را دنبال کنید. سپس یک حالت (pose) را انتخاب کنید و پس از آن آواتار خود را با استفاده از دکمه های استیک چپ و راست روی دسته بازی در اطراف صفحه بچرخانید و آن ها را کوچک و بزرگ کنید. شما می توانید پس زمینه گیم پیک خود را نیز تغییر دهید تا کاملا متمایز شوید.

  1. استفاده از قابلیت مولتی تسک

top-xbox-one-apps-to-snap-microsoft-edge-dark-souls-iii-tabs_new

کاربران می توانند از طریق قابلیت Snap (باز کردن دو پنجره در کنار هم) از قابلیت مولتی تسک کنسول استفاده کنند و چندین بازی و اپلیکیشن را به صورت همزمان اجرا کنند؛ اما ممکن است برخی از کاربران از نحوه سوییچ کردن بین اپلیکیشن های مختلف به صورت همزمان، اطلاعی نداشته باشند. کاربران می توانند با دو بار ضربه زدن بر روی دکمه Xbox (همان دکمه بزرگ در وسط دسته که چراغ در آن تعبیه شده است) بین دو پنجره سوییچ کنند. همچنین می توان با استفاده از فرمان صوتی "Xbox,Switch" نیز به راحتی این کار را انجام داد.

  1. استفاده از دکمه منو در دسته کنسول (دکمه Burger )

۲۹۱۲۳۳۶-xb1_new

دکمه منوی تعبیه شده بر روی دسته کنسول که دکمه Burger (برگر) نیز نامیده می شود، بسته به موارد مختلف مشخص شده در هنگام زدن این دکمه، گزینه های متفاوتی را نمایش می دهد و به اصطلاح context sensitive است. با این وجود همیشه هنگام زدن این دکمه، میانبر منوی تنظیمات نمایش داده می شود که در زیر بخش های مختلف با پس زمینه سیاه و در کنار گزینه هایی با رنگ های مختلف که گزینه های عمومی مربوط به کنسول هستند، قرار دارد.

شما می توانید برای خروج کامل از بازی (به جای توقف آن) نیز از این دکمه استفاده کنید. با این کار پخش صدای مربوط به اپلیکیشن یا بازی ها در حین انجام کارهای دیگر، نیز متوقف می شود؛ اما به یاد داشته باشید در صورت خروج کامل از بازی ها یا اپلیکیشن ها، آن ها هنگامی که دوباره بارگزاری می شوند، از نو بارگزاری می شوند.

این مطلب ادامه دارد.

ارسال نظر