آموزش کامل نصب iOS 10

همان طور که اطلاع دارید، کمپانی نامدار اپل چند روز پیش رویداد بزرگی با نام رویداد اپل در کشور ایالات متحده آمریکا برگزار کرد. در طول این رویداد، شرکت اپل از چند گجت جدید و مورد انتظار نظیر سری دوم اپل واچ، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و سیستم عامل جدید و اختصاصی خود یعنی iOS 10 رونمایی کرد. سیستم عامل آی او اس ۱۰ قابلیت های جدید و بسیار متنوعی را به گوشی ها آیپدها و آیپادهای این شرکت اضافه می کند و حتی شاهد تغییرات کوچک و اساسی ای در رابط کاربری آن هستیم. سرانجام انتظارات به پایان رسید و این سیسم عامل مورد انتظار در تاریخ ۱۲ سپتامبر سال میلادی جاری مصادف با دوشنبه ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ به صورت رسمی در اختیار کاربران و دارندگان گوشی ها و آپیدهای کمپانی اپل قرار گرفت. متاسفانه کمپانی اپل به دلیل سهل انکاری در ساعات اولیه عرضه این نسخه، کاربران خود را به مشکل انداخت به طوری که در سراسر فضای مجازی، تصاویر بسیار زیادی از قفل شدن آیفون و ایپد و نمایش لوگوی نرم افزار آیتونز پخش شد. رسانه بزرگ کلیک ضمن شرح کامل نصب این سیستم عامل، بزودی آموزش رفع کامل این مشکل را به صورت قدم به قدم تهیه می کند تا به راحتی آیفون و یا آیپد خود را به شرایط اولیه خود برگردانید. همراه کلیک باشید.

آموزش کامل نصب iOS 10

در طول این رویداد، شرکت اپل از چند گجت جدید و مورد انتظار نظیر سری دوم اپل واچ، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و سیستم عامل جدید و اختصاصی خود یعنی iOS 10 رونمایی کرد. سیستم عامل آی او اس ۱۰ قابلیت های جدید و بسیار متنوعی را به گوشی ها آیپدها و آیپادهای این شرکت اضافه می کند و حتی شاهد تغییرات کوچک و اساسی ای در رابط کاربری آن هستیم. سرانجام انتظارات به پایان رسید و این سیسم عامل مورد انتظار در تاریخ ۱۲ سپتامبر سال میلادی جاری مصادف با دوشنبه ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ به صورت رسمی در اختیار کاربران و دارندگان گوشی ها و آپیدهای کمپانی اپل قرار گرفت. متاسفانه کمپانی اپل به دلیل سهل انکاری در ساعات اولیه عرضه این نسخه، کاربران خود را به مشکل انداخت به طوری که در سراسر فضای مجازی، تصاویر بسیار زیادی از قفل شدن آیفون و ایپد و نمایش لوگوی نرم افزار آیتونز پخش شد. رسانه بزرگ کلیک ضمن شرح کامل نصب این سیستم عامل، بزودی آموزش رفع کامل این مشکل را به صورت قدم به قدم تهیه می کند تا به راحتی آیفون و یا آیپد خود را به شرایط اولیه خود برگردانید. همراه کلیک باشید.

کلیک - همان طور که اشاره کردیم، بروز رسانی نسخه آی او اس ۱۰ در ساعات اولیه انتشار خود، دارای باگ بسیار بزرگی بود که کاربران شرکت اپل پس از بروز رسانی به این نسخه، دیگر قادر به استفاده از گوشی هوشمند یا آیپد خود نبودند چرا که بر روی صفحه نمایش تلفن هوشمند آن ها، تنها لوگوی اتصال به برنامه آیتونز مشاهده می شد. خوشبختانه اپل به سرعت دست به کار شد و راه حل این مشکل را در شبکه های گوناگونی نظیر شبکه اجتماعی توییتر به انتشار رساند و نسخه دارای باگ را از روی سرورهای خود حذف و نسخه بدون ایراد آن را جایگزین کرد. این کمپانی نامدار در صفحه رسمی توییتر خود نوشت:

کمپانی اپل به طور کامل از مشکل پیش آمده مطلع است و هم اکنون این مشکل توسط کارشناسان و مهندسان اپل رفع شده است. متاسفانه در ساعات اولیه انتشار iOS 10، متوجه شدیم که گوشی و یا آیپد برخی از کاربران از کار افتاده و امکان استفاده از آن ها وجود ندارد. این مشکل به طور ۱۰۰ درصد برطرف شده و بنابراین هیچ نگرانی ای برای بروز رسانی نسخه iOS آیفون و یا آیپد شما وجود ندارد.

در ابتدا، آموزش کامل نصب و بروز رسانی سیستم عامل آی او اس را شرح می دهیم و در ادامه، بزودی در قالب یک آموزش جداگانه و کامل، نحوه رفع مشکل پیش آمده نظیر نمایش اتصال آیفون یا آیپد به برنامه آیتونز، ارور ۱۶۷۱، ارور ۳۰۰۴ را به صورت قدم به قدم شرح خواهیم داد.

در همان ابتدای این آموزش، توجه داشته باشید که بروز رسانی نسخه ۱۰ سیستم عامل آی او اس برای تمامی تلفن های هوشمند و تبلت های کمپانی اپل عرضه نشده است. تمامی گوشی ها و یا تبلت های قدیمی، قادر به دریافت این بروز رسانی نیستند. به همین منظور، رسانه کلیک لیست تمامی دستگاه هایی را که از سیستم عامل iOS 10 پشتیبانی می کنند را تهیه کرده است. در زیر، می توانید لیست تمامی دستگاه های سازگار با آی او اس ۱۰ را مشاهده کنید.

  • تمامی مدل های آیفون ۵ و آیفون های جدیدتر
  • تمامی مدل های iPad 4 و آیپدهای جدیدتر
  • تمامی مدل های iPad mini 2 و آیپد مینی های جدیدتر
  • نسل ششم آیپادها

در صورتی که دستگاه خود را در لیست بالا مشاهده نکردید، لطفا از بروز رسانی گوشی خود به نسخه ۱۰ سیستم عامل آی او اس منصرف شوید چرا که کمپانی اپل این سیستم عامل را برای دستگاه شما عرضه نکرده است. در غیر این صورت، همراه ما بمانید...

برای نصب و بروز رسانی سیستم عامل iOS، تنها سه راه پیش روی شماست. این سه روش به شرح زیر است:

  • دانلود و نصب iOS 10 از طریق بخش بروز رسانی آیفون یا آیپد
  • دانلود و نصب iOS 10 از طریق نرم افزار آیتونز (مشکل پیش آمده برای برخی کاربران از این روش قابل حل می باشد)
  • دانلود فایل Restore سیستم عامل iOS 10 و نصب آن در آیفون یا آیپد از طریق نرم افزار آیتونز (مشکل پیش آمده برای برخی کاربران از این روش قابل حل می باشد)

توجه کنید: قبل از هرگونه بروز رسانی سیستم عامل آیفون و یا آیپد خود، حتما بک آپ بگیرید. برای بک آپ گیری کافیست به نرم افزار آیتونز مراجعه کرده و در بخش Summary، بر روی گزینه Back Up کلیک کنید. در این صورت، اطلاعات کامل دستگاه بنا به انتخاب شما، بر روی iCloud و یا رایانه شخصی منتقل می شود و امکان بازیابی آن وجود خواهد داشت.

update-from-settings

روش اول - دانلود و نصب iOS 10 از طریق بخش بروز رسانی آیفون و یا آیپد

تمامی بروز رسانی های سیستم عامل آی او اس به صورت اتوماتیک دانلود می شوند. حال ممکن است این اتفاق برای همه افراد رخ ندهد و یا با پیام "آی او اس ۱۰ آماده دانلود و دریافت می باشد" رو به رو شوند. برای دریافت این بروز رسانی بزرگ، مراحل زیر را انجام دهید.

آموزش:

  • حتما بک آپ بگیرید...

بک آپ گیری قبل از هر بروز رسانی، از تمامی اطلاعات شما محافظت می کند. ممکن است در طول بروز رسانی، اتفاقات گوناگونی پیش آید که مجبور شوید تمامی اطلاعات گوشی خود را حذف کنید. گاهی حذف اطلاعات توسط شما صورت نمی گیرد و دستگاه به صورت خودکار اطلاعات شما را حذف کرده تا بروز رسانی جدید را نصب کند.

  • ابتدا به مسیر رو به رو بروید: Settings > سپس General > و Software Update

این تنها راه برای دریافت آخرین بروز رسانی آیفون یا آیپد شماست. پس از مراجعه به این صفحه، در صورت وجود نسخه جدیدتر، با پیام "آی او اس ۱۰ آماده دانلود و دریافت می باشد" مواجه خواهید شد که کافیست بر روی گزینه دانلود (Download) کلیک کنید.

  • کلیک بر روی گزینه دانلود (Download)

پس از کلیک بر روی این گزینه، صفحه قوانین دریافت بروز رسانی جدید برای شما باز خواهد شد. لازم است با این قوانین موافقت کنید (کلیک بر روی گزینه Agree) تا وارد مرحله بعدی شوید چرا که در غیر این صورت، دستگاه شما بروز نخواهد شد. پس از طی این مراحل، اگر برای دستگاه خود قفلی فعال کرده باشید، کافیست انگشت خود را بر روی دکمه خانه (Home) گذاشته تا سیستم شما را شناسایی کند. در صورتی که گوشی هوشمند، آیپد و یا آیپاد شما به حسگر اثر انگشت مجهز نیست، با وارد نمون رمز عبور این مرحله انجام خواهد شد. حال دستگاه شما در حال دانلود آخرین نسخه iOS از سرورهای اپل است.

  • به سراغ سایر کارهایتان روید....

به دلیل بروز رسانی بزرگ و ارتقا از نسخه iOS 9.x.x به iOS 10، فایل های قابل دانلود زیادی وجود دارد چرا که این بروز رسانی بسیار حجیم است و حجم آن بستگی به مدل آیفون یا آیپد شما دارد. به همین خاطر، پروسه دانلود جدیدترین سیستم عامل آی او اس، زمان بر خواهد بود. در طول دانلود آن، شما می توانید از تمامی امکانات گوشی خود استفاده کنید. دستگاه به صورت خودکار این بروز رسانی را دریافت می کند و در صورت اتمام دانلود، شما را با ارسال یک پیام آگاه خواهد کرد.

  • کلیک بر روی گزینه نصب (Install)

پس از اتمام دانلود، اگر شارژ باتری دستگاه شما بالای ۵۰ درصد باشد، با کلیک بر روی گزینه نصب (Install) گوشی شما به نصب آخرین ورژن آی او اس خواهد پرداخت. در صورتی که شارژ باتری شما زیر ۵۰ درصد باشد، کافیست گوشی را به شارژ زده تا مراحل نصب آغاز شود. در طول مرحله نصب، دستگاه شما چند بار به صورت خودکار ریستارت خواهد شد.

  • از سیستم عامل iOS 10 لذت ببرید...

هم اکنون، نسخه ۱۰ آی او اس آماده استفاده می باشد! از تغییرات و امکانات جدید آن لذت ببرید...

  • تایید دو مرحله ای اپل آی دی و iCloud خود را فعال نکنید!

ویژگی تایید دو مرحله، امنیت حساب کاربری شما را به طور زیادی افزایش می دهد. این قابلیت یکی از پرطرفدارترین موارد امنیتی سال های اخیر به حساب می آید که توانسته از اطلاعات میلیون ها کاربر حفاظت نماید. روش کار این ویژگی و لایه امنیتی جدید این است که در صورت اتصال به حساب کاربری و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود، سیستم به صورت اتوماتیک و خودکار، یک رمز عبور تصادفی ساخته و آن را به گوشی تلفن هوشمند شما ارسال می کند. متاسفانه کمپانی اپل از کشور ایران پشتیبانی نکرده و پیش شماره کشور عزیزمان ایران، در لیست کشورهای تحت پوشش این سرویس اپل وجود ندارد. پس از بروز شدن دستگاه شما، باید اپل آی دی خود را وارد نمایید. پس از وارد نمودن آن، سیستم از شما می خواهد که جهت افزایش امنیت حساب کاربری خود، ویژگی تایید دو مرحله ای را فعال نمایید. به دلیل عدم وجود پیش شماره کشور ایارن، بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید باید قید از لایه امنیتی را بزنید و در حال حاضر آن را باری دو حساب اپل آی دی (Apple ID) و آی کلاد (iCloud) غیر فعال کنید. برای غیر فعال سازی آن، کافیست بر روی گزینه "قصد استفاده از ویژگی تایید دو مرحله ای را ندارم (Don't Use Two-Factor Authentication)" کلیک کنید. در غیر این صورت، دستگاه شما در این مرحله باقی خواهد ماند.

update-from-itunes

روش دوم - دانلود و نصب iOS 10 از طریق نرم افزار آیتونز

یکی از راه های ارتقای نسخه سیستم عامل آیفون شما، استفاده از برنامه آیتونز کمپانی اپل است. این نرم افزار محبوب بر روی هر دو سیستم عامل مک و مایکروسافت ویندوز قابل اجرا می باشد و از این بابت، هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت. در صورتی که قصد دارید از طریق این برنامه گوشی هوشمند و یا آیپد خود را بروز رسانی کنید، ابتدا لازم است آخرین ورژن نرم افزار آیتونز را از طریق وب سایت های معتبر دریافت و نصب کنید. توجه داشته باشید که دانلود فایل بروز رسانی توسط دانلود منیجر خود نرم افزار آیتونز صورت می گیرد و بر اساس برخی مشاهدات، امکان توقف دانلود وجود ندارد. به عبارت دیگر، پس از توقف و ادامه دانلود، فایل شما از اول شروع به دانلود خواهد کرد. همچنین سرعت دانلود نه تنها به اینترنت شما بستگی دارد، همچنین به دلیل شلوغی بیش از حد سرورهای کمپانی اپل، سرعت دانلود افت زیادی داشته و با نوسانات زیادی مواجه است.

هرگز فراموش نشود: برای بروز رسانی سیستم عامل آی او اس از طریق گفته شده، باید از آخرین ورژن نرم افزار iTunes استفاده کنید.

آموزش:

  • حتما بک آپ بگیرید...

بک آپ گیری قبل از هر بروز رسانی، از تمامی اطلاعات شما محافظت می کند. ممکن است در طول بروز رسانی، اتفاقات گوناگونی پیش آید که مجبور شوید تمامی اطلاعات گوشی یا آیپد خود را حذف کنید. گاهی حذف اطلاعات توسط شما صورت نمی گیرد و دستگاه به صورت خودکار اطلاعات شما را حذف کرده تا بروز رسانی جدید را نصب کند.

  • نرم افزار آیتونز (iTunes) را باز کنید

ابتدا برنامه آیتونز (iTunes) را در رایانه شخصی خود (چه سیستم عامل مک و چه سیستم عامل ویندوز) باز کنید.

  • از اتصال رایانه شخصی به اینترنت مطمئن شوید

قبل از اتصال آیفون و یا آیپد خود، از اتصال رایانه شخصی خود به اینترنت اطمینان حاصل فرمایید چرا که در صورت عدم اتصال، مراحل زیر اتفاق نخواهد افتاد.

  • آیفون و یا آیپد خود را به رایانه شخصی خود متصل کنید

حال در این مرحله آیفون خود را به رایانه شخصی متصل کنید. در این صورت، پس از اتصال آیفون، برنامه آیتونز به سرعت ورژن سیستم عامل شما را بررسی کرده و در صورت وجود نسخه جدیدتر، به شما اطلاع خواهد داد. مشاهده پیام "نسخه جدید آی او اس با شماره iOS 10 وجود دارد" به این معناست که بروز رسانی جدیدی آماده دریافت است.

  • بر رو گزینه بروز رسانی (Update) کلیک کنید

پس از مشاهده پیام مذکور، کافیست بر روی گزینه دانلود (Download) یا بروز رسانی (Update) کلیک کنید. حال پنجره های متعددی از قوانین این نسخه برای شما باز می شود که لازم است با تمامی این قوانین موافقت کنید. برای موافقت بر روی گزینه Agree کلیک کنید. هم اکنون فایل سیستم عامل iOS 10 از طریق نرم افزار آیتونز دانلود می شود.

  • بر روی گزینه نصب (Install) کلیک کنید

پروسه دانلود بروز رسانی سیستم عامل iOS 10 زمان بر است چرا که حجم آن بسیار زیاد بوده و برای دریافت آن، باید مدتی صبر پیشه کنید. در صورت اتمام دانلود، آیتونز به صورت خودکار این بروز رسانی را نصب خواهد اما برای صدور اجازه آن، ابتدا باید بر روی گزینه نصب (Install) کلیک فرمایید.

  • از سیستم عامل iOS 10 لذت ببرید...

هم اکنون، نسخه ۱۰ آی او اس آماده استفاده می باشد! از تغییرات و امکانات جدید آن لذت ببرید...

  • تایید دو مرحله ای اپل آی دی و iCloud خود را فعال نکنید!

ویژگی تایید دو مرحله، امنیت حساب کاربری شما را به طور زیادی افزایش می دهد. این قابلیت یکی از پرطرفدارترین موارد امنیتی سال های اخیر به حساب می آید که توانسته از اطلاعات میلیون ها کاربر حفاظت نماید. روش کار این ویژگی و لایه امنیتی جدید این است که در صورت اتصال به حساب کاربری و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود، سیستم به صورت اتوماتیک و خودکار، یک رمز عبور تصادفی ساخته و آن را به گوشی تلفن هوشمند شما ارسال می کند. متاسفانه کمپانی اپل از کشور ایران پشتیبانی نکرده و پیش شماره کشور عزیزمان ایران، در لیست کشورهای تحت پوشش این سرویس اپل وجود ندارد. پس از بروز شدن دستگاه شما، باید اپل آی دی خود را وارد نمایید. پس از وارد نمودن آن، سیستم از شما می خواهد که جهت افزایش امنیت حساب کاربری خود، ویژگی تایید دو مرحله ای را فعال نمایید. به دلیل عدم وجود پیش شماره کشور ایارن، بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید باید قید از لایه امنیتی را بزنید و در حال حاضر آن را باری دو حساب اپل آی دی (Apple ID) و آی کلاد (iCloud) غیر فعال کنید. برای غیر فعال سازی آن، کافیست بر روی گزینه "قصد استفاده از ویژگی تایید دو مرحله ای را ندارم (Don't Use Two-Factor Authentication)" کلیک کنید. در غیر این صورت، دستگاه شما در این مرحله باقی خواهد ماند.

update-from-restore

روش سوم - دانلود فایل Restore با فرمت ipsw سیستم عامل iOS 10 و نصب آن در آیفون و یا آیپد از طریق نرم افزار آیتونز

یکی از بهترین روش های بروز رسانی سیستم عامل آی او اس، دریافت فایل خام آن است. وب سایت های معتبر گوناگونی حتی کمپانی اپل این فایل را بر روی خروجی سایت خود قرار داده اند که با مراجعه به آن ها، می توانید فایل آخرین سیستم عامل iOS را از طریق برنامه های مختلفی نظیر اینترنت دانلود منجر و... دریافت کنید. در این روش، دیگر لازم نیست نگران قطعی اینترنت و یا توقف دانلود خود شوید چرا که اکثر سرورها دارای قابلیت توقف و ادامه دانلود را دارند. پیشنهاد کلیک این است که فایل آخرین iOS را از وب سایت رسمی کمپانی اپل دریافت کنید.

آموزش:

  • حتما بک آپ بگیرید...

بک آپ گیری قبل از هر بروز رسانی، از تمامی اطلاعات شما محافظت می کند. ممکن است در طول بروز رسانی، اتفاقات گوناگونی پیش آید که مجبور شوید تمامی اطلاعات گوشی یا آیپد خود را حذف کنید. گاهی حذف اطلاعات توسط شما صورت نمی گیرد و دستگاه به صورت خودکار اطلاعات شما را حذف کرده تا بروز رسانی جدید را نصب کند.

  • فریمور آیفون خود را پیدا کنید

برای استفاده از این روش، تنها باید مدل آیفون خود را پیدا کنید و فایل فریمور مربوطه آن را نیز دریافت کنید. در صورتی که فایل مدل آیفون دیگری (فریمور گوشی دیگر) را به اشتباه دانلود کنید، در مراحل نصب با ارور و مشکلات زیادی رو به رو می شوید و در نهایت مجبور خواهید بود که بار دیگر فایل صحیح را دانلود کنید. لذا در یافتن مدل گوشی آیفون خود دفت لازم را کنید. برای یافتن مدل گوشی خود، کافیست یک نگاهی به پشت آیفون خود انداخته و کد آن را مشاهده کنید. سپس از طریق لیست زیر، مدل گوشی خود را پیدا کنید.

  • آیفون ۵ با کد پشتی A1428 - فریمور GSM
  • آیفون ۵ با کد پشتی A1429 - فریمور GSM+CDMA
  • آیفون ۵ با کد پشتی A1442 - فریمور GSM+CDMA

سایر آیفون ها و آیپدها به صورت بالا کد گذاری نشده اند و شما نیازی به یافتن کد محصول خود نخواهید داشت. لذا می توانید این مرحله را رد کنید.

  • در طول این روش، از ابتدا تا انتهای آن باید به اینترنت متصل باشید

برای بروز رسانی سیستم عامل آی او اس از طریق این روش، باید به اینترنت متصل باشید. توجه کنید که باید تا پایان مراحل توضیح داده شده، به اینترنت متصل باشید چرا که در غیر این صورت، ممکن است با ارورهای مختلفی مواجه شوید. لذا از همان ابتدا، از اتصال رایانه شخصی به اینترنت اطمینان داشته باشید.

  • فایل رستور با فرمت ipsw را از وب سایت های معتبر دانلود کنید

پس از یافتن مدل (فریمور) گوشی و یا آیپد خود، کافیست فریمور آن را از وب سایت های معتبر و یا وب سایت رسمی کمپانی اپل دریافت کنید. به دلیل حجیم بودن فایل سیستم عامل iOS 10، مدت زیادی برای دانلود این سیستم عامل باید صبر کنید. خوبی این روش این است که شما می توانید فایل دانلود خود را متوقف کنید و با قطعی ناگهانی اینترنت، فایل مورد نیاز از اول شروع به دانلود نخواهد کرد.

  • پس از اتمام دانلود، نرم افزار آیتونز (iTunes) را باز کنید

حال پس از اتمام دانلود فایل سیستم عامل آی او اس ۱۰، نرم افزار آیتونز (چه نسخه سیستم عامل مک و چه مایکروسافت ویندوز) را باز کنید.

هرگز فراموش نشود: برای بروز رسانی سیستم عامل آی او اس از طریق گفته شده، باید از آخرین ورژن نرم افزار iTunes استفاده کنید.

  • آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را به رایانه شخصی متصل کنید

هم اکنون آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را توسط کابل رابط به رایانه شخصی خود متصل کنید. در این صورت، نرم افزار آیتونز به صورت اتوماتیک دستگاه متصل شده را شناسایی کرده و به دنبال نسخه جدید سیستم عامل آی او اس می گردد.

  • در پنجره باز شده حاوی پیام وجود نسخه جدید iOS، بر روی گزینه انصراف (Cancel) کلیک کنید

به دلیل اینکه دستگاه شما از سیستم عامل قدیمی یعنی پایین تر از نسخه ۱۰ بهره می برد، نرم افزار آیتونز پس از جست و جو، پیامی حاوی متن "نسخه جدید آی او اس با شماره iOS 10 وجود دارد" را به نمایش در می آورد. گزینه هایی از جمله گزینه دانلود (Download) بر روی این پنجره وجود دارد که در صورت کلیک بر روی آن، دستگاه شما از طریق روش دوم به نسخه جدید آی او اس بروز رسانی خواهد شد. لذا اگر قصد دارید که از روش سوم دستگاه خود را بروز رسانی کنید و فایل ipsw را دانلود کرده اید، بر روی گزینه انصراف (Cancel) کلیک کنید. در غیر این صورت، روش دوم را مطالعه فرمایید.

  • بر روی آیکون تلفن همراه (آیفون) کلیک کنید

در بروز رسانی جدید نرم افزار آیتونز، پس از اتصال گوشی خود و شناسایی آن توسط این نرم افزار، آیکونی در نوار سمت چپ نرم افزار با تصویر آیفون مشاهده می شود. پس از کلیک بر روی این آیکون، صفحه جدیدی باز خواهد شد. در این صفحه، گزینه ای به نام رستور (Restore) قابل مشاهده می باشد.

توجه کنید:

برای نصب بروز رسانی جدید سیستم عامل آی او اس، اگر کاربر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز می باشید، ابتدا دکمه شیفت (Shift) را نگه داشته و سپس بر روی گزینه رستور (Restore) کلیک کنید.

برای نصب بروز رسانی جدید سیستم عامل آی او اس، اگر کاربر سیستم عامل مک می باشید، ابتدا دکمه Command (واقع در صفحه کلید) را نگه داشته و سپس بر روی گزینه رستور (Restore) کلیک کنید.

  • فایل دانلود شده را انتخاب کنید

پس از کلیک بر روی گزینه رستور (Restore) مطابق نکته گفته شده، پنجره جدیدی باز می شود. در این پنجره، باید فایل دانلود شده به فرمت ipsw را انتخاب کنید.

نکته: بهتر است فایل دانلود شده بر روی هارد دیسک رایانه شخصی شما قرار گرفته باشد و بر روی فلش (Flash USB) و سایر حافظه های خارجی نباشد. به همین منظور، در صورتی که فایل دانلود شده بر روی حافظه رایانه شخصی قرار ندارد، ابتدا آن را به رایانه شخصی خود انتقال دهید و سپس در پنجره باز شده، فایل را انتخاب نمایید. در صورت عدم توجه به این امر، ممکن است با ارورهای گوناگونی مواجه شوید لذا به این نکته توجه کنید.

  • منتظر بمانید...

پس از انتخاب فایل گفته شده، نرم افزار آیتونز (iTunes) به صورت خودکار فایل را بازگشایی می کند. این پروسه ممکن است چند دقیقه زمان ببرد؛ پس لطفا صبر کنید. پس از اتمام بازگشایی، نرم افزار آیتونز (iTunes) فایل و دستگاه شما را بررسی کرده و در صورتی که فریمور درست را انتخاب کرده باشید، مراحل نصب بروز رسانی iOS 10 آغاز خواهد شد. در طول پروسه نصب، دستگاه شما به صورت اتوماتیک ریستارت خواهد شد.

  • از سیستم عامل iOS 10 لذت ببرید...

هم اکنون، نسخه ۱۰ آی او اس آماده استفاده می باشد! از تغییرات و امکانات جدید آن لذت ببرید...

  • تایید دو مرحله ای اپل آی دی و iCloud خود را فعال نکنید!

ویژگی تایید دو مرحله، امنیت حساب کاربری شما را به طور زیادی افزایش می دهد. این قابلیت یکی از پرطرفدارترین موارد امنیتی سال های اخیر به حساب می آید که توانسته از اطلاعات میلیون ها کاربر حفاظت نماید. روش کار این ویژگی و لایه امنیتی جدید این است که در صورت اتصال به حساب کاربری و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود، سیستم به صورت اتوماتیک و خودکار، یک رمز عبور تصادفی ساخته و آن را به گوشی تلفن هوشمند شما ارسال می کند. متاسفانه کمپانی اپل از کشور ایران پشتیبانی نکرده و پیش شماره کشور عزیزمان ایران، در لیست کشورهای تحت پوشش این سرویس اپل وجود ندارد. پس از بروز شدن دستگاه شما، باید اپل آی دی خود را وارد نمایید. پس از وارد نمودن آن، سیستم از شما می خواهد که جهت افزایش امنیت حساب کاربری خود، ویژگی تایید دو مرحله ای را فعال نمایید. به دلیل عدم وجود پیش شماره کشور ایارن، بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید باید قید از لایه امنیتی را بزنید و در حال حاضر آن را باری دو حساب اپل آی دی (Apple ID) و آی کلاد (iCloud) غیر فعال کنید. برای غیر فعال سازی آن، کافیست بر روی گزینه "قصد استفاده از ویژگی تایید دو مرحله ای را ندارم (Don't Use Two-Factor Authentication)" کلیک کنید. در غیر این صورت، دستگاه شما در این مرحله باقی خواهد ماند.

بزودی آموزش کامل و جامع رفع مشکلات بروز رسانی به نسخه ۱۰ سیستم عامل iOS در وب سایت کلیک منتشر خواهد شد. در پایان این مقاله سوالات خود را در زمینه بروز رسانی با ما در میان بگذارید. رسانه کلیک در تلاش است در کمترین زمان ممکن، به سوالات شما پاسخ روشنی دهد.

ارسال نظر