آموزش تغییر بوت انیمیشن گوشی های هوشمند

گوشی های اندرویدی ما هنگام روشن شدن، انیمیشنی نمایش می دهند که بسته به شرکت سازنده گوشی می تواند متفاوت باشد. اگر هوای تغییر به سرتان زده و قصد دارید نمای تازه ای به این بخش گوشی تان ببخشید، با ما همراه باشید.

آموزش تغییر بوت انیمیشن گوشی های هوشمند

کلیک - البته فراموش نکنید که در این همراهی، نیاز به یک گوشی روت شده دارید!

گام نخست؛ گوشی تان را روت کنید

همانطور که گفته شد، شما برای تغییر بوت انیمیشن خود نیاز دارید که گوشی اندرویدی تان را روت کنید.

روت کردن راهی است که موجب می شود شما دسترسی کاملی به تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی خود داشته باشید که برای اعمال تغییرات این چنینی بر روی سیستم عامل، امری ضروری است.

خوشبختانه فرایند روت در سال های اخیر بسیار آسان شده و برنامه هایی پدید آمدند که بوسیله آنها تنها با یک کلیک می توانید گوشی خود را روت نمایید. برنامه ای همچون CF-Auto-Root که بر روی دستگاه های متعدد زیادی به خوبی کار می کند.

how_to_change_boot_animation_in_android_-_cf-auto-root_thumb

البته بهتر است درباره نحوه روت کردن گوشی تان، گشتی هم در اینترنت بزنید. چراکه اگرچه CF-Auto-Root از دستگاه های زیادی پشتیبانی می کند، اما اگر به هر دلیلی این برنامه نتوانست کاری برای شما انجام دهد، معمولا کافیست با یک جست و جوی ساده در این مورد، به روشی دیگر برای روت دستگاهتان دست پیدا کنید.

به هر حال، مهم نیست که شما از چه روش یا چه ابزاری برای روت کردن دستگاه اندرویدی تان استفاده می کنید. مهم این است که به هر صورتی که شده این کار را انجام دهید تا باهم به گام بعد برویم.

گام دوم؛ وقت تغییر است!

بالاخره می رسیم به اصل ماجرا. شما دو راه برای تغییر بوت انیمیشن گوشی خود دارید. راه دستی و اصولی، یا کمک گیری از یک اپلیکیشن جانبی.

هر دو راه آسان اند و دشواری خاصی ندارند. اما اگر مضطرب هستید و فکر می کنید با این حوزه آشنایی چندانی ندارید، راه استفاده از اپلیکیشن را بیشتر پیشنهاد میکنم.

البته استثنائاتی هم در این میان هست. برای مثال، گوشی های سامسونگ از فرمت متفاوتی برای انیمیشن آغازین خود استفاده میکنند (QMG)، که باعث می شود اپلیکیشن های تغییر دهنده انیمیشن نتوانند برای شما کاری از پیش ببرند.

علاوه بر این، در بعضی دستگاه ها ممکن است محل قرار گیری فایل های انیمیشن، نسبت به محل استاندارد متفاوت باشد، لذا همانند فرایند روت، توصیه میکنم طبق مدل دستگاهتان گشتی در این باره در اینترنت و مخصوصا در انجمن XDA Developers داشته باشید.

قبل از رفتن سراغ هر یک از راه های تعویض انیمیشن، شما نیاز به یک انیمیشن بوت دارید تا آن را جایگزین انیمیشن فابریک نمایید.

سایت Androidbootanimation.com و البته انجمن XDA Developers، منابع مناسبی هستند تا انیمیشن های بوت دلخواه تان را در آنها بیابید.

انیمیشن مورد نظر شما با نام bootanimation.zip و با فرمت .zip دانلود می شود که نباید آن را از حالت زیپ خارج کرده یا حتی تغییر نام دهید.

how_to_change_boot_animation_in_android_-_nand_thumb

وقتی فایل زیپ مورد نظر را در مسیر اصلی حافظه داخلی گوشی تان قرار دادید، حالا می توانیم فرایند تعویض انیمیشن بوت را آغاز کنیم.

همانند بسیاری از کارهای نرم افزاری، پیشنهاد می کنم با برنامه هایی همچون Nandroid backups یا Titanium Backups از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت وقوع هرگونه مشکل احتمالی، راه هموار تری برای بازگشت به حالت قبل داشته باشید.

روش اول؛ استفاده از یک اپلیکیشن

اپلیکیشن Boot Animations را از گوگل پلی دانلود کنید.

آن را اجرا کرده و گزینه Backup/Restore را انتخاب کنید. به منظور اینکه توانایی بازگردانی انیمیشن فابریک خود را به صورت دلخواهانه یا در صورت وقوع مشکل داشته باشید، Backup را انتخاب کنید.

حالا نوبت آن است که از طریق جست و جو گر این برنامه، فایل bootanimation.zip را که در حافظه داخلی تان قرار داده بودید، بیابید و انگشتتان را روی آن نگه دارید.

همه چیز برای نصب انیمیشن بوت جدیدتان آماده است. به خاطر داشته باشید که نام این فایل را دقیقاً باید bootanimation.zip قرار دهید. در غیر این صورت، رویه تغییر انیمیشن احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد.

گزینه install را بفشارید. حالا تنها کاری که باید بکنید، صبر است. گوشی را رها کرده و منتظر باشید تا ریستارت شود.

ممکن است اولین بار، قبل از نمایش انیمیشن برای چند لحظه شاهد یک صفحه سیاه باشید که در دفعات بعدی حل خواهد شد. اما اگر چنین اتفاقی دوباره هم رخ داد احتمالا به این دلیل است که انیمیشن مورد نظر با گوشی شما سازگاری کاملی ندارد که در این صورت یا باید با آن کنار بیایید یا فکری به حال تعویض انیمیشن یا باز نشانی انیمیشن فابریک بکنید.

روش دوم؛ پایبندی به اصول!

یک برنامه مدیریت فایل مانند Root Browser یا ES File Explorer را نصب کنید تا به وسیله آن و با استفاده از دسترسی روت ، بتوانید روی فایل های سیستمی R/O (فقط خواندنی) و R/W (قابل خواندن و نوشتن) تغییر ایجاد کنید.

از فعال کردن دسترسی روت در این برنامه های مدیریت فایل، مطمئن شوید چراکه این ویژگی اغلب به صورت پیش فرض فعال نیست.

سپس از طریق همین مدیریت فایل، محل انیمیشن فابریک دستگاه اندرویدتان را پیدا کنید (همانی که در حال حاضر روی گوشی تان نصب است. نه آن فایلی که در مراحل قبل روی گوشی قرار دادید).

how_to_change_boot_animation_in_android_-_samsung_rooting_th

اگرچه بر حسب شرکت سازنده گوشی تان ممکن است محل فایل انیمیشن بوت متفاوت باشد، اما عموما میتوانید آن را در آدرس '/system/media' و با نام bootanimation.zip بیابید، سپس نام آن را به bootanimation.zip1 تغییر دهید.

حالا همان فایل انیمیشنی که دانلود کرده و در صفحه اصلی حافظه داخلی قرار داده بودید را به همین محل انیمیشن فابریک کپی کنید که در این حین ممکن است بابت تغییر در بخش سیستمی گوشی تان اجازه خواسته شود که بدون اجازه دادن قادر به کپی این فایل نخواهید بود.

شاید بد نباشد که بازهم نام این فایل را که باید دقیقا bootanimation.zip باشد، چک کنید زیرا در غیر این صورت به مشکل بر خواهید خورد.

در این لحظه، مراحل نصب انیمیشن آغازین به پایان رسیده است و اگر مراحل را درست به پیش رفته باشید، باید در محل انیمیشن فابریک گوشی تان که معمولا '/system/media' است دو فایل با نام های bootanimation.zip و bootanimation.zip1 ببینید و فایلی که پسوند ۱ دارد همان انیمیشن فابریک شماست. با این حساب هر وقت که اراده کنید، می توانید انیمیشن جدید را حذف کرده و پسوند ۱ را از انیمیشن فابریک بردارید تا انیمیشن آغازین گوشی شما به راحتی به حالت قبل بازگردد.

بسیار خب؛ خسته نباشید. عملیات به پایان رسیده و کافیست یک بار گوشی خود را ریستارت کنید تا نتیجه زحمات خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که در اولین بار ممکن است اجرای انیمیشن آغازین با کمی کندی همراه باشد که این مساله باید در اجرا های بعدی رفع شود. اما در صورت رفع نشدن مشکل، می توانید طبق چیزی که در اواخر روش اول بیان شد، دنبال چاره باشید.

ارسال نظر