بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام کی است؟
بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها شناسایی فالوورها است. فالوورهای شما عموما در کدام رده سنی هستند؟ زن هستند یا مرد؟ در کدام شهرها زندگی میکنند؟ معمولا در کدام روزها و ساعات هفته فعال هستند؟ شاید با خود بگویید که فهمیدن تمام این نکات غیر ممکن است. اما خوشبختانه ابزار Insight اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم آورده است.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام کی است؟
برای اینکه تعداد بازدیدها و میزان تعامل خود با فالوورها را به حداکثر برسانید، باید از ساعات شلوغ اینستاگرام باخبر باشید. اما جالب اینجاست که بهترین زمان پست گذاشتن برای افراد مختلف فرق میکند. در ادامه با کلیک همراه باشید تا چرایی این مسئله را به شما بگوییم.
فالوورهای خود را بشناسید
بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها شناسایی فالوورها است. فالوورهای شما عموما در کدام رده سنی هستند؟ زن هستند یا مرد؟ در کدام شهرها زندگی میکنند؟ معمولا در کدام روزها و ساعات هفته فعال هستند؟ شاید با خود بگویید که فهمیدن تمام این نکات غیر ممکن است. اما خوشبختانه ابزار Insight اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم آورده است.
وارد پروفایل خود در اینستاگرام شده و گزینه Insight را بزنید (این گزینه تنها در پیج های عمومی قابل دسترس است). حال وارد بخش Audience شوید تا مشخصات تمام فالوورها برای شما به نمایش درآید.
چه ساعتی پست اینستاگرام بگذاریم؟
یکی از بهترین راهها برای انتخاب بهترین ساعت برای انتشار پست، آزمون و خطا است. بدین ترتیب که فرد در ساعات و روزهای مختلف پست میگذارد و بسته به تعداد بازدید و تعامل، بهترین زمان را پیدا میکند. ساعتهایی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم معمولا بیشترین بازده را دارند:
- بین 7 تا 9: فالوورها تازه بیدار شدهاند و سعی دارند با چک کردن اینستاگرام از جدیدترین اتفاقات روز باخبر شوند.
- بین 11 تا 14: افراد در حال استراحت و غذا خوردن هستند و فرصت بیشتری برای چک کردن اینستاگرام دارند.
- بین 17 تا 19: افراد شاغل در حال برگشت به خانه هستند. این بهترین زمان برای انتشار پستهای سرگرمکننده و کمدی است.
- بین 21 تا 1 بامداد: فالوورها در حال استراحت هستند. جوانان نیز اغلب تا نیمه شب بیدار هستند و این به افزایش تعداد بازدیدها کمک شایانی میکند.
اما علاوه بر موارد فوق، هماهنگی بین ساعت و نوع محتوا را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، انتشار ویدئوهای آموزشی در ساعات اولیه صبح طرفداران چندانی ندارد. همچنین بهتر است بین ساعاتی که افراد در محیط کار هستند محتوای ویدئویی منتشر نکنید.
در پایان باید بگوییم شما بسته به اینکه چه نوع محتوایی را منتشر میکنید، مخاطبان مختلفی خواهید داشت. به همین خاطر است که میگویند بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام همیشه یک ساعت خاص نیست.