سامانه استعلام سیم کارت | چگونه متوجه شویم چند سیم‌کارت به نام ماست؟

فرقی ندارد از کدام اپراتور تلفن همراه استفاده می‌کنید، کافی است به سامانه استعلام سیم کارت مراجعه کرده و از تعداد سیم کارت ها و شماره‌هایی که به نامتان ثبت شده مطلع شوید.

سامانه استعلام سیم کارت | چگونه متوجه شویم چند سیم‌کارت به نام ماست؟

سامانه استعلام سیم کارت

آگاهی از تک تک شماره‌هایی که به نام شما ثبت شده امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چراکه اگر تخلفی از طریق سیم کارت صورت بگیرد، قانون اول به سراغ صاحب سیم کارت می‌رود.

خوشبختانه سامانه استعلام سیم کارت این امکان را برای شما فراهم آورده تا تنها در عرض چند دقیقه، از تمام شماره‌هایی که به نامتان ثبت شده اطلاع پیدا کنید و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، سریعا آن را گزارش داده و اقدامات لازم را انجام دهید.

ابتدا به نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir رفته و پس از زدن تیک‌های لازم برای ادامه فرایند، گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

مرحله دوم ورود اطلاعات است. شما می‌توانید از منوی نوع شناسه هویتی، یکی از گزینه‌های کد ملی، شماره گذرنامه، کد آمایش، کد پناهندگی و کد هویت را انتخاب کرده و اطلاعات خود را بر اساس آن وارد کنید.

سامانه استعلام سیم کارت

در صورت انتخاب کد ملی، صفحه زیر برای شما ظاهر می‌شود. توجه داشته باشید که نوشتن کد ملی، شماره همراه و کد امنیتی در این فیلدهای مشخص شده اجباری است. پس از وارد کردن اطلاعات به مرحله بعد بروید.

در مرحله سوم و پایانی به شما گفته می‌شود که در صورت صحت اطلاعات، نتیجه از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. همچنین دلایل عدم دریافت پیامک را نیز می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید.

همان‌طور که ملاحظه کردید، استفاده از سامانه استعلام سیم کارت بسیار ساده است و تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد. پس جهت حفظ امنیت و جلوگیری از اقدامات سودجویانه، بهتر است هر چه سریع‌تر وارد سیستم شوید و خیال خود را راحت کنید.

نحوه استعلام سیم کارت همراه اول

دارندگان سیم کارت همراه اول می‌توانند کد ملی خود را به شماره ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامک کنند تا بدانند سیم کارت به نام خودشان است یا خیر. پاسخ بعد از چند لحظه برای شما ارسال خواهد شد. البته این روش برای سایر اپراتورها نیز قابل استفاده است.

راهکار دوم استفاده از اپلیکیشن همراه اول است که نام مالک اصلی در آن نوشته می شود.

نحوه استعلام سیم کارت ایرانسل

اگر دارای سیم کارت ایرانسل هستید، کافی است کد #80* را شماره‌گیری کنید. در مرحله بعد باید کد ملی خود را بزنید.حال پیامی برای شما ظاهر می‌شود که تطابق یا عدم تطابق سیم کارت با کد ملی را مشخص می‌کند.

توجه داشته باشید که نام صاحب سیم کارت، در گوشه بالای اپلیکیشن ایرانسل من نیز قابل مشاهده است.

همچنین بخوانید: ترفند کد مکالمه رایگان ایرانسل

نحوه استعلام سیم کارت رایتل

دارندگان سیم کارت رایتل می‌توانند با شماره‌گیری کد #1*211* از تعداد و شماره سیم کارت‌هایی که به نامشان ثبت شده آگاه شوند. کد دستوری #2*211* نیز جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت سیم کارت به کار می‌رود. البته برای انجام این کار باید پسورد اپلیکیشن رایتل من را داشته باشید.

مشترکان رایتل همچنین می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.rightel.ir/sim-status-service ، اطلاعات مربوط به سیم کارت را درآورند. در این روش باید کد ملی، شماره تماس و کد امنیتی را وارد کنید. وضعیت سیم کارت بلافاصله به نمایش در می‌آید.

سامانه استعلام سیم کارت

البته سه روش آخر زمانی کارایی دارد که شما بخواهید از یک اپراتور خاص استعلام بگیرید. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، برای اطلاع از تعداد سیم کارت‌ها و شماره‌هایی که به نام شما ثبت شده بهتر است به سامانه استعلام سیم کارت mobilecount.cra.ir مراجعه کنید.

ارسال نظر