چگونه سنسورهای گوشی اندرویدی را کالیبره کنیم؟

رسانه کلیک - سنسورهای هر گوشی، جزیی مهم و جدانشدنی برای آن است. اما گاهی اوقات که این سنسورها از کار می‌افتند، کالیبره کردن سنسور ها کاری بس ضروری بنظر می‌آید.

چگونه سنسورهای گوشی اندرویدی را کالیبره کنیم؟

سنسورها همان اجزای کوچک و نادیده‌ گرفته‌شده‌ای هستند که بیشتر از آنچه تصور می‌کنید، اهمیت دارند. سنسورها، اکثر کارهایی را که با گوشی‌تان انجام می‌دهید امکان‌پذیر کرده‌اند و حتی در ذخیره باتری آن هم نقش دارند. اکنون قصد داریم ببینیم چطور می‌شود سنسورها را کالیبره کرد و بهترین استفاده را از آن‌ها برد.

سنسورهای حرکتی، جزء مهمی از بعضی بازی‌های خاص مانند آسفالت 8 یا Real Racing 3 هستند. همچنین، سنسور مجاورتی با خاموش‌کردن صفحه‌نمایش هنگام صحبت‌کردن و تنظیم روشنایی صفحه با اندازه‌گیری مقدار نور فضا، به افزایش طل عمر شارژ باتری کمک می‌کند.

گاهی اوقات، به دلایل نامعلوم، سنسورها کار خود را متوقف می‌کنند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید سنسور خراب شده یا سوخته است، باید آن را کالیبره کنیم. شاید مشکل حل شد!

کالیبره کردن سنسور های گوشی اندرویدی به چه معناست؟

کارایی سنسور را بررسی کنید

همانطور که گفتیم، سنسورها برای اغلب فعالیت‌های گوشی هوشمند شما، ضروری هستند. اما، این مسئله که ممکن است گاهی اوقات سنسورها از کار بیفتند، بسیار شناخته شده است. بعضی وقت‌ها مشکل این است که اپ موردنظر نمی‌تواند داده‌های سنسور را به درستی تفسیر و از آن استفاده کند.

بهترین راه برای مطمئن‌شدن در این زمینه این است که اپی مشابه قبلی را نصب کنید تا ببینید آیا او نیز در استفاده از داده‌های سنسور مشکل دارد یا خیر؟ برای مثال، اگر در آسفالت 8، ماشین مسابقه به حرکت‌های شما پاسخ نداد، بازی Real Racing 3 را امتحان کنید.

همیشه اوضاع به آسانی آزمایش‌کردن سلامت سنسور با یک اپ دیگر نیست. در موارد خاص، شما باید از اپ‌هایی مانند Sensors Multitool یا Sensors Test استفاده کنید تا بفهمید آیا سنسورهای گوشی هوشمندتان به درستی عمل می‌کنند یا خیر.

در برخی موارد، مانند خانواده گوشی‌های سونی اکسپریا (مثلا سونی اکسپریا Z3)، شرکت سازنده، گوشی موردنظر را به یک ابزار تشخیصی (Diagnostic) مجهز کرده است. برای دستیابی به این ویژگی می‌توانید به آدرس Settings > About phone > Diagnostic رفته یا به سادگی از اپ دراور برای فعال‌کردن آن استفاده کنید. شما در تب Test، می‌توانید هر سنسور را بطور جداگانه، یا تمام آن‌ها به یکباره بررسی کنید.

کالیبره کردن سنسور های گوشی اندرویدی به چه معناست؟

برای دستگاه‌هایی که از این ویژگی بی‌بهره هستند، ما آپشن متفاوتی برای تست عملکرد سنسورها در داخل منوهای مخفی گوشی داریم. برای دسترسی به این منوها، باید به قسمت شماره‌گیر گوشی بروید و ترکیب خاصی از کاراکتر و شماره را وارد کنید. اندروید به تنهایی، کدهای مخفی دارد که با آن‌ها می‌توان به تنظیمات مخفی دسترسی پیدا کرد، اما این احتمال هم وجود دارد که بعضی کدها در شرکت‌های سازنده مختلف نیز با هم تفاوت داشته باشد.

شما می‌توانید سنسورهای دستگاهتان را دقیقا مانند دوربین، صدا یا صفحه‌نمایش آن با روش‌های مختلف تشخیصی، آزمایش کنید.

اینجا چند مثال داریم. کدی داریم به شماره *#*#4636#*#* که به شما اجازه می‌دهد به اطلاعات وضعیت بعضی از اجزاء مهم و آمار استفاده دستگاه، دسترسی پیدا کنید. برای دستگاه‌های اکسپریا، ما کد *#*#7378423#*#* را داریم که از طریق Service Test آن می‌توانید درستی یا نادرستی عملکرد برخی سرویس‌های حیاتی دستگاهتان را بررسی کنید.

کالیبره کردن سنسور ها

دلایل زیادی برای یک نفر وجود دارد که بخواهد سنسورهای دستگاهش را کالیبره کند. شاید لازم نباشد، اما شما می‌خواهید مطمئن شوید همه چیز بطور کامل کالیبره شده است. یا ممکن است بخشی از سنسورهای دستگاهتان از کار افتاده باشند و با استفاده از این ویژگی می‌خواهید بفهمید آیا چیزی خراب شده است یا نه. دلیل شما هرچه که باشد، برخی از سنسورهای گوشی هوشمندتان کالیبره می‌شوند، هرچند این به همان اندازه که گوشی‌تان بستگی دارد، به گوگل پلی ینز بستگی دارد.

در بعضی از دستگاه‌های ال‌جی، از G2 به بعد، می‌توانید با رفتن به این آدرس Settings > General tab > Motion، سنسور حرکتی گوشی را کالیبره کنید. همه کاری که باید انجام دهید، دنبال‌کردن دستورالعمل‌ها است و بعد از چند ثانیه، سنسور موشن دستگاه شما کالیبره می‌شود.

برخی از برندها مانند سونی اجازه نمی‌دهند تمام سنسورها را کالیبره کنید. در این موارد بهتر است به گوگل پلی بروید و اپی را که می‌تواند سنسور موردنظر شما را کالیبره کند، پیدا کنید.

اگر یک اپلیکیشن برای کالیبره کردن سنسور موردنظر شما وجود ندارد، راه دیگری برای این کار وجود دارد. بازگرداندن گوشی خود به تنظیمات کارخانه، به طور خودکار تمام سنسورهای گوشی هوشمندتان را کالیبره می‌کند.

کالیبره کردن سنسور های گوشی اندرویدی به چه معناست؟

گوشی‌های روت شده با رام‌های سفارشی، ماژول‌های Xposed و دیگر اپ‌های مخصوص این نوع کاربران، گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی و کنترل سنسورهای گوشی هوشمندشان در اختیار دارند. در هر حال، اگر گوشی خود را کالیبره کردید، خوشحال می‌شویم تجربه‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر