همه چیز در خصوص اندروید O (بخش دوم)

پس از رو نمایی گوگل از نسخه جدید سیستم عامل اندروید، در مطلب گذشته در خصوص برخی از ویژگی ها و تغییرات جدید این سیستم عامل صحبت کردیم. در این مطلب نیز قصد داریم تا در خصوص برخی دیگر از تغییرات این سیستم عامل صحبت کنیم.

همه چیز در خصوص اندروید O (بخش دوم)

کلیک ، همان طور که در مطلب قبل نیز به آن اشاره شد سیستم عامل اندروید در نسخه جدید خود یعنی اندروید O با تغییرات عمده ای مواجه بوده است که در این مطلب نیز به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • امنیت فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی در این نسخه از سیستم عامل اندروید به شدت افزایش یافته است.

گوگل با ارائه قابلیت Google Play Protect در واقع این اطمینان را برای کاربر ایجاد می کند که تمام اپلیکیشن هایی که از فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی دریافت و نصب می شوند نهایت امنیت را دارند. وقتی اپلیکیشن جدیدی از سوی توسعه دهنده و طراح آن بر روی گوگل پلی قرار می گیرد، در واقع باید از مراحل کنترل امنیت عبور کند تا اطمینان حاصل شود که از تمامی استانداردهای ایمنی تبعیت می کند. در واقع تا پیش از این وقتی یک اپلیکیشن پس از عبور از بررسی ایمنی بر روی گوگل پلی قرار می گرفت در صورت به روز رسانی شدن دیگر لازم به طی کردن مراحل بررسی امنیت گوگل پلی نداشت و این به روز رسانی ها باعث می شد تا گاهی اوقات اپلیکیشن آلوده بر روی گوگل پلی قرار گیرد. اما گوگل برای جلوگیری از این رخداد، از تکنولوژی یادگیری ماشینی برای بررسی روزانه اپلیکیشن های قرار گرفته شده بر روی گوگل پلی استفاده می کند تا هر گونه بد افزار اندرویدی که در کنار اپلیکیشن های دیگر بر روی این فروشگاه اپلیکیشن قرار می گیرند حذف شود.

اما در منوی تنظیمات در نسخه های قبلی سیستم عامل اندروید گزینه ای به نام Android Device Manager داشت که در اندروید O به Find My Device تغییر نام یافته است که بخشی از منوی Play Protect محسوب می شود.

  • ارائه سرویس Visual Positioning که مانند یک GPS برای پیدا کردن مسیر در فضاهای سر بسته استفاده می شود.

تصویر متن 1

در چند سال اخیر گوگل سعی کرده است از تکنولوژی واقعیت مجازی و همچنین واقعیت افزوده یا همان AR بهره های زیادی ببرد. اما گوگل در نسخه جدید سیستم عامل اندروید سرویسی به نام Visual Positioning به کاربران خود ارائه داده است که از واقعیت افزوده برای یافتن مسیر در فضاهای سر بسته استفاده می شود. همان طور که GPS برای یافتن مسیر در فضاهای باز استفاده می شود، این سرویس نیز برای یافتن مسیر در فضاهای سر بسته کاربرد دارد.

برای مثال یافتن مسیر در فروشگاه های بسیار بزرگ یا مراکز تجاری بسیار بزرگ با استفاده از این قابلیت امکان پذیر است.

  • Android Go که برای گوشی های هوشمند ارزان قیمت ارائه شده است که بخشی از همان پروژه معروف گوگل به نام اندروید وان است.

تصویر متن 2

در طول چند سال گذشته گوگل پروژه ای به نام اندروید وان را معرفی کرد که مربوط به گوشی های ارزان قیمت اندرویدی بود. اما این بار گوگل از Android Go در کنفرانس I/O صحبت کرده است که هدف آن بهینه سازی تمام نسخه های سیستم عامل های اندروید بر روی گوشی های ارزان قیمت است. از این رو گوگل نسخه جدیدی از این سیستم عامل را با عنوان Android Go را ارائه کرده است.

همچنین شرکت گوگل برای آن دسته از دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید Go نیز نسخه سبکی از google Suit را ارائه کرده است.

ارسال نظر