آموزش گام به گم بروزرسانی مرورگر Edge جدید مایکروسافت

رسانه کلیک - نسخه جدید مرورگر Edge حاصل همکاری گوگل و مایکروسافت بوده و از کرومیوم کد منبع باز استفاده می کند. در این مطلب با نحوه نصب و بروزرسانی این مرورگر آشنا می شویم.  

آموزش گام به گم بروزرسانی مرورگر Edge جدید مایکروسافت

بروزرسانی مرورگرها از اهمیت بالایی برخوردار است. بروزرسانی برای مرورگر Edge متعلق به کمپانی مایکروسافت، حاوی پچ های امنیتی مهم، ویژگی های جدید و بهبود کارایی است. مرورگر اج به طور خودکار بروزرسانی می شود، اما کاربر نیز می تواند به طور دستی به جستجوی فایل بروزرسانی برای این مرورگر بپردازد.

مرورگر اج دارای دو نسخه است: نسخه اصلی که به همراه ویندوز 10 نصب می شود، و نسخه جدید که مبتنی بر کد کرومیوم منبع باز است. نسخه جدید اج در واقع حاصل همکاری گوگل و مایکروسافت به شمار می آید.

نحوه ارتقا به مرورگر Edge جدید

با مراجعه به وب سایت مایکروسافت، می توان مرورگر اج جدید را روی ویندوز 10 بروزرسانی کرد. پس از نصب، نسخه جدید جایگزین نسخه قبلی می شود. با این حال در صورت تمایل به نسخه قبلی، می توانید همانند هر برنامه دیگری، نسخه بروزرسانی شده اج را حذف کنید. البته باید گفت که در نهایت مایکروسافت از طریق بروزرسانی ویندوز 10، نسخه جدید اج را به طور خودکار نصب خواهد کرد. نسخه اج جدید هم اینک برای ویندوز 7، 8، مک، آیفون، آیپد و اندروید قابل دسترس است.

نحوه بروزرسانی مرورگر Edge جدید

مرورگر اج جدید که مبتنی بر کرومیوم است، درست همانند گوگل کروم بروزرسانی می شود. این برنامه به طور خودکار، بروزرسانی ها را دانلود و نصب می کند.

جهت اطلاع یافتن از وجود بروزرسانی، تنها کافیست روی دکمه منو در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کنید. این دکمه شبیه به سه نقطه افقی است.

سپس اشاره گر موس را روی گزینه Help & Feedback برده و روی گزینه About Microsoft Edgeکلیک کنید.

بدین ترتیب، Edge بررسی می کنید که آیا بروزرسانی جدیدی وجود دارد یا خیر. در صورت یافتن، آن را به طور خودکار نصب می کند. این برنامه نسخه مرورگر نصب شده را نیز به شما نشان می دهد.

صفحه About به کاربر توصیه می کند تا آخرین نسخه مرورگر اج را نصب کرده و از آن استفاده کند. با نوشتن عبارت edge://settings/help در نوار آدرس اج، می توانید به صفحه About دسترسی پیدا کنید.

نحوه بروزرسانی مرورگر اج نسخه اصلی

نسخه اصلی مرورگر اج در بروزرسانی های ویندوز 10 یافت می شود. برای بررسی وجود و نصب بروزرسانی، به بخش تنظیمات، قسمت Update & Security رفته و گزینه Windows Update را انتخاب کنید. بدین ترتیب اگر بروزرسانی جدیدی یافت شود، ویندوز به شما اطلاع می دهد. بروزرسانی های مرورگر اج، در بسته بندی های CU برای سیستم عامل ویندوز 10 عرضه می شوند.

از آنجا که ویندوز 10 به طور خودکار بروزرسانی های مختلف را نصب می کند، بروزرسانی های امنیتی و رفع اشکال های مرورگر اج نیز به طور خودکار نصب می شوند.

نحوه بروز رسانی نسخه ناپایدار Insider Builds

در صورت تمایل به استفاده از نسخۀ ناپایدار اج و بهره مندی از ویژگی های جدید، باید آن را از وب سایت رسمی Microsoft Edge Insider دانلود کنید.

همانطور که می دانید نسخه آزمایشی به همراه بروزرسانی های عمده هر شش هفته یکبار، نسخه توسعه دهنده هر هفته و نسخه قناری تقریبا هر شب توسط کمپانی مایکروسافت ارایه می شوند. بیلدهای این شرکت ابتدا از نسخه قناری به نسخه توسعه دهنده، و سپس از نسخه توسعه دهنده به نسخه آزمایشی منتقل شده و در نهایت در نسخه پایدار و نهایی عرضه می شوند.

اکثر افراد نیازی به نصب بیلدهای ناپایدار ندارند، اما توسعه دهندگان وب با استفاده از آن ها می توانند نسخه های مرورگر جدید را پیش از عرضه نهایی، مورد آزمایش قرار دهند. با این حال برخی افراد معمولی نیز مشتاق آزمایش ویژگی های جدید و کمک به مایکروسافت در یافتن اشکال های احتمالی هستند.

کاربر می تواند هر چهار نسخه اج (پایدار، آزمایشی، توسعه دهنده و قناری) را به طور همزمان روی کامپیوتر خود نصب کند. هر یک از این نسخه ها دارای کلیدهای میانبر در منوی استارت بوده و به طور جداگانه بروزرسانی می شوند. با رفتن به بخش منو، گزینه Help and Feedback و انتخاب گزینه About Microsoft Edge در هر نسخه می توان از وجود بروزرسانی جدید باخبر شد.

مرورگر Edge جدید، یک بروزرسانی بزرگ برای همه است

با ترکیب اج و گوگل کروم، ویژگی های جدید این مرورگر هر شش هفته یک بار از راه می رسند. اج جدید یک تجربه مرور در سطح جهانی را بر اساس کرومیوم کد منبع باز فراهم می آورد. گوگل از این کرومیوم کد به عنوان اساس مرورگر اختصاصی خود استفاده می کند. بنابراین می توان گفت که مرورگر اج و کروم دارای نقاط مشترک بسیاری هستند. کاربران ماهر کروم به راحتی می توانند از طریق اج به وب گردی بپردازند.

مایکروسافت راه طولانی را از IE به Edge طی کرده است. اگر این کمپانی قصد ادامه همکاری با گوگل را داشته باشد، بسیاری از بهبودهای اعمال شده برای اج، به پلتفرم کرومیوم نیز اضافه شده و در نهایت به کروم خواهد رسید. به بیان بهتر، مایکروسافت منجر به بهبود بیشتر مرورگر کروم می شود. البته این رابطه، دو طرفه است. بهبودهای اعمال شده برای کروم، به مرورگر Edge نیز خواهد رسید. به طور کلی همکاری مایکروسافت و گوگل، یک معامله دو سر برد است که منفعت اصلی آن سهم کاربران می شود.

ارسال نظر