چگونه امنیت اینستاگرام را بالا ببریم؟

رسانه کلیک - امنیت شبکه های اجتماعی از اهمیت بالایی برای کاربران برخوردار است. در این مطلب نحوه افزایش امنیت اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم.

چگونه امنیت اینستاگرام را بالا ببریم؟

با گسترش شبکه های اجتماعی در سراسر جهان، حضور در آن ها نیز با ریسک های امنیتی بیشتری روبه‌رو شده است. در این مقاله قصد داریم تا راه های افزایش امنیت اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

پروفایل فیسبوک خود را قطع کنید

ممکن است قصد انتشار تمامی مطالب روی هر دو حساب کاربری فیسبوک و اینستاگرام را نداشته باشید. اولین قدم برای ایزوله تر کردن اینستاگرام این است که فیسبوک خود را از روی آن قطع و یا Unlink کنید. با این کار فیسبوکتان نمی تواند اطلاعات موجود روی اینستاگرام را منتشر کند.

برای اتجام این کار به پروفایل اینستاگرام خود رفته و علامت سه خط را در قسمت بالای سمت راست صفحه لمس کنید تا وارد تنظیمات شوید. به قسمت Linked Accounts رفته و فیسبوک را لمس کنید. سپس دکمه Unlink را بزنید. این اقدام امنیت اینستاگرام را افزایش می دهد.

حساب کاربری خود را خصوصی کنید



یک گزینه مناسب برای حفاظت از حساب کاربری خود در اینستاگرام، خصوصی کردن پروفایل است. در این حالت می توانید کسانی که شما را دنبال می کنند و استوری ها و پست های شما را می بینند، چک کنید.

برای خصوصی کردن حساب کاربری باید به تنظیمات رفته و گزینه Private Account را روشن کنید. لازم به ذکر است؛ این کار تاثیری بر دنبال کنندگان شما ندارد، پس بهتر است لیست دنبال کنندگان خود را یک بار دیگر چک کنید تا از کسانی که به گالری شما دسترسی دارند، مطمئن باشید.

دوستان نزدیک خود را انتخاب و جدا کنید

روشی وجود دارد که با آن می توانید استوری های خود را با افراد خاصی به اشتراک بگذارید. برای تهیه لیست دوستان نزدیک، علامت سه خط را در پروفایل خود لمس کنید و در قسمت Close Friends Option، دوستان نزدیکتان را اضافه کنید. از همین راه نیز می توانید آن ها را از این لیست جدا کنید. در این بخش حتی قسمت Suggestion هم وجود دارد که دوستان نزدیکترتان را بر اساس میزان ارتباطی که با آنان دارید، به شما پیشنهاد می کند.

پس از تهیه این لیست، قبل از انتشار استوری، شما با یک گزینه سبز رنگ مواجه خواهید شد؛ با لمس کردن آن می توانید استوری خود را تنها با دوستان نزدیکتان به اشتراک بگذارید. با بیرون کردن افراد از این لیست، اعلانی برایشان نمایان نمی شود.

استوری های خود را کنترل کنید



برای کنترل کردن افرادی که استوری های شما را می بینند، راه های زیادی وجود دارد. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات رفته و وارد Story Settings شوید. با اولین گزینه می توانید افراد را از تماشای استوری هایتان منع کنید.

همچنین می توانید مانع انتشار استوری خود توسط دیگران شوید. اگر پروفایلتان خصوصی نباشد، می توانید قابلیت پاسخ دادن یا Reply استوری ها را نیز غیرفعال کنید تا امنیت اینستاگرام افزایش پیدا کند.

نمایش وضعیت فعالیت خود را غیرفعال کنید



طبیعتا نیازی به نمایش آخرین زمان آنلاین بودن شما در اینستاگرام برای دیگران وجود ندارد، پس بهتر است نمایش وضعیت فعالیت خود را خاموش کنید. برای انجام این کار به تنظیمات رفته و به قسمت Activity Status مراجعه کنید.

کامنت های خود را کنترل کنید.



اینستاگرام هم مانند سایر شبکه های مجازی می تواند منفی و پر از اسپم باشد. با کنترل کامنت های خود می توانید این وضعیت را کنترل کنید.

اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا انتخاب کنید که چه کسانی برای شما کامنت بگذارند و چه کسانی نگذارند. می توانید یک لیست سفید تهیه کرده و افرادی که تنها آنان می توانند کامنت بگذارند را انتخاب کنید. همچنین با تهیه یک لیست سیاه می توانید افراد منتخبی را از کامنت گذاشتن منع کنید. برای انجام این کار کافیست به قسمت تنظیمات رفته و وارد Comment Controls شوید. همچنین می توانید فیلترهایی را مقرر کنید که اینستاگرام بطور خودکار کامنت هایی که دارای یک سری کلمات خاص هستند را منع کند.

پست کردن خودکار را متوقف کنید



اینستاگرام بطور خودکار عکس ها و ویدیوهایی که در آن ها تگ شده اید را پست می کند. ممکن است این پست ها اسپم بوده و یا پست هایی باشند که شما دوست ندارید. برای متوقف کردن این قابلیت، وارد تنظیمات شده و در قسمت Photos and Videos of You، گزینه Add Automatically را خاموش کنید. همچنین می توانید تگ خود را از روی عکس ها بردارید. این اقدام امنیت اینستاگرام را افزایش می دهد.

لوکیشن خود را مخفی کنید



بهتر است نمایش لوکیشن خود را غیرفعال کنید.

روی سیستم عامل iOS، این کار را باید به این ترتیب انجام دهید: به تنظیمات < Privacy > Location Services رفته و برای سیستم های اندرویدی به تنظیمات > Security & Location بروید.

ارسال نظر