چگونه بازی های قدیمی را در ویندوز 10 اجرا کنیم؟

رسانه کلیک - اگر به دنبال راهی برای امتحان کردن برنامه های قدیمی در کامپیوتر هستید، این مطلب را بخوانید. در ادامه نحوه اجرای نرم افزار و بازی های قدیمی در ویندوز 10 را به شما آموزش می دهیم.

چگونه بازی های قدیمی را در ویندوز 10 اجرا کنیم؟

همان طور که می دانید مایکروسافت هر بار با معرفی نسخه جدید سیستم عامل ویندوز، پشتیبانی از برخی نرم افزارهای قدیمی را متوقف می کند. به همین دلیل شما در حالت عادی قادر به اجرای برنامه های قدیمی در ویندوز 10 نخواهید بود ( چگونه بازی های پلی استیشن را در کامپیوتر اجرا کنیم؟ ).

در این مطلب شما را با چند ترفند ساده برای اجرای نرم افزار و بازی های قدیمی در ویندوز 10 آشنا می کنیم. همراه ما باشید ( چگونه اپلیکیشن های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کنیم؟ ).

برنامه را از طریق Administrator اجرا کنید

از آن جایی که در ویندوز XP تمامی حساب ها به طور پیش فرض در وضعیت Administrator قرار داشتند، ممکن است عدم اجرای بازی شما به این موضوع مرتبط باشد. برای حل این مشکل کافی است بعد از کلیک راست روی فایل اصلی برنامه، گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید.

از سیستم عیب یابی ویندوز کمک بگیرید

در صورتی که روش قبل موثر واقع نشد، می توانید از سیستم عیب یاب ویندوز کمک بگیرید تا به مشکل عدم اجرای نرم افزار شما رسیدگی کند.

برای این کار منوی استارت را باز کنید. عبارت run programs را تایپ کنید و سپس روی گزینه run programs for previous versions of windows کلیک کنید.

در صفحه باز شده گزینه Advanced و سپس Run as Administrator را برگزینید. در این مرحله برنامه هایی که ممکن است در سیستم شما مشکل داشته باشند، پیدا می شوند. در صورتی که نرم افزار مورد نظر در این بخش نبود، با کلیک روی گزینه Not Listed آن را وارد کنید.

در آخر با کلیک روی Try recommended settings فرآیند رسیدگی به مشکل برنامه را آغاز کنید. بعد از طی این مراحل برنامه شما باید در ویندوز 10 قابل اجرا باشد.

تغییر سازگاری برنامه به طور دستی

اگر راه های بالا موثر واقع نشد، روی نرم افزار مورد نظر کلیک راست کنید. گزینه Properties را انتخاب کنید و به سربرگ Compatibility بروید. در بخش run this program in compatibility mode for ویندوز XP یا 7 را انتخاب کنید. در آخر با کلیک روی Apply ، تنظیمات را ذخیره کنید.

ارسال نظر