۹ نکته آموزشی که باید قبل از تجربه Prey بدانید

بازی Prey جدیدترین ساخته‌ی کمپانی Arkane Studios به تازگی منتشر شده است. کسانی که هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اند پیشنهاد می‌شود این مقاله را مطالعه کنند چرا که حاوی نکات کاربردی برای انجام بازی است.

۹ نکته آموزشی که باید قبل از تجربه Prey بدانید

راهنمایی‌های فرا زمینی و ترفند‌ها

کلیک، بازی شوتر اول شخص اکشن کمپانی Arkane Studios یعنی Prey منتشر شده است و این بازی همانند بازی‌های Dishonored و Deus EX اسرار و رموز بسیاری دارد که مطمئنا شما از آن‌ها بی اطلاع هستید. راه و روش‌های متعددی برای به اتمام رساندن اهداف و ماموریت‌های خود و وفق دادن با محیط گیم‌پلی بازی وجود دارد. برخی از این راه و روش‌ها و متد‌ها برای گیمر آشکار هستند و برخی دیگر نیاز به کند‌و‌کاو بیشتری دارد. در اینجا ما فهرستی از ۹ نکته‌ی ارزشمند از بازی که بهتر است قبل از شروع بازی Prey آن‌ها را بدانیم، تهیه کرده‌ایم.

شما در حال تماشا هستید

1th pic

یک نیم نگاهی به اشیا‌ی دور و بر خود مانند لیوان و یا صندلی بیاندازید. آن‌ها به راحتی می توانند شما را بکشند. یکی از دشمنان اصلی بازی که شما در طول گیم‌پلی مدام با آن‌ها مواجه می‌شوید میمیک‌ها هستند. این موجودات تیره،لزج مانند و حرامزاده کوچک هر شی‌ای را در محیط ببینید و آن را در آغوش بگیرند به همان شی در می‌آیند و زمانی که شما ناخواسته به شی‌ای نزدیک می‌شوید، یکباره با حمله‌ی غافلگیر‌کننده‌ی میمیک‌ها مواجه می‌شوید. با این وجود مطمئنا شما می‌توانید هر شی‌ای را در داخل اتاق بررسی کنید تا اگر میمیکی پشت آن شی مخفی شده باشد را از بین ببرید.بدین معنی که با آچار فرانسه خود هر چیزی را که داخل اتاق مشاهده کردید به آن ضربه بزنید. این روش یک روش کارساز و نتیجه‌بخشی است که هر گیمری می‌تواند از آن استفاده کند. اما راه‌های کارآمد‌تری برای دیدن هیولا‌های موجود پشت اشیا‌ی محیط وجود دارد که ساده‌تر و کاربردی‌تر هستند. یک روش بهتر این است که شما از گوش خود استفاده کنید و اگر صدا‌های خیس و کلیکی نزدیک یک شی‌ای را بشنوید بلافاصله آماده شوید و با آچار فرانسه خود به آن شی حمله کنید و میمک مخفی شده در شی را نابود کنید.

سلاح‌های Gloo دوستان شما هستند

2th pic

آچار فرانسه ممکن است کمی احساس مبهم و سنگین به گیمر بدهد. بنابراین شما ممکن است بخواهید از یک سلاح گرم استفاده کنید چیزی که بخش اکشن Prey را نسبت به بازی های هم سبک متمایز می کند کاربرد های متفاوت یک سلاح در بازی است. مثلاً در بازی اسلحه ای وجود دارد به نام Gloo Cannon که به نوعی سلاح اصلی شما در طول بازی است. کارایی این اسلحه فقط محدود به منجمد کردن دشمنان نمی شود و حتی می توان از آن به عنوان وسیله ای جهت ترمیم کردن سوراخ لوله ها برای جلوگیری از آتش گیری در بازی استفاده کرد و یا به مسیر های غیر قابل دسترس در بازی دسترسی پیدا کرد. در جهت مختل کردن دشمنان سلاح GLOO می‌تواند دشمنان را در محل مورد نظرشان منجمد کند. هنگامی که آن‌ها در حال منجمد شدن هستند شما می‌توانید بلافاصله به سلاح آچار فرانسه خود سوییچ کنید و پس از آن به دشمن منجمد شده ضربه بزنید. هر کاری که نیاز هست انجام بدهید سریعا آن را به کار گیرید چرا که دشمنان منجمد شده یخ را خواهند شکست و در نهایت آزاد می‌شوند.

انجماد دشمنان تنها چیزی است که سلاح GLOO به راحتی می‌تواند از عهده‌ی آن بربیاید. نشانه‌گیری سلاح‌های Gloo در سطوح مختلف برای دسترسی به دید بیشتر و نابودکردن دشمنان بیشتر متفاوت است. اتاق‌های بزرگ اغلب بالکن و لابی بالکنی دارند که بسیاری از آن‌ها برای دسترسی به کارایی بیشتر سلاح‌های GLOO مناسب هستند. از سلاح GLOO می‌توان در جهت متوقف کردن اتصالات الکترونیکی و نشت گاز استفاده کرد.

هر سلاح کاربرد‌های خود را دارد

3th pic

علاوه بر سلاح‌های GLOO، شما می‌توانید سلاح‌هایی دیگری مانند شاتگان و یا اسلحه کلت صدا خفه‌کن پیدا و استفاده کنید. همچنین مزیت‌های کاربردی تفنگ تند اسباب‌بازی را دست‌کم نگیرید. شما می‌توانید از تفنگ اسباب‌بازی برای فعال‌کردن مانیتور‌ها و سوییچ از راه دور زمانی که به پایانه‌های رایانه نزدیک نیستید استفاده کنید. همچنین از این تفنگ می‌توانید برای منحرف کردن اذهان دشمنان استفاده کنید اما حتما خودتان را به یک سلاح قدرتمند مجهز کنید زمانی که احساس می‌کنید دشمنان در حال نزدیک شدن به شما هستند. سلاح جالبی که در نمایش های بازی مشاهده کردیم Recycle Charge است. این سلاح شاید در ظاهر به شکل یک نارنجک معمولی باشد اما کارایی متفاوتی با آن چیزی که در ذهن بازیباز است دارد. با پرتاب این سلاح کوچک می بینید که تمامی اشیای پیرامون این نارنجک نابود شده و تبدیل به قطعات کوچکی می شوند که قابل جمع آوری هستند. این قطعات کوچک را می توان در ساخت وسیله های مختلف در بخش ساخت و ساز بازی به کار گرفت و آیتم های جدیدی تولید کرد. البته این بدان معنا نیست که با این نارنجک ها نمی توان دشمنان را از بین برد بلکه مهم ترین کاربرد این نارنجک ها مربوط به نابود کردن تمامی اشیای پیرامون شان است. با معرفی این دو اسلحه به راحتی می توان پی برد که باید از نظر طراحی سلاح های بازی خیالمان راحت باشد. همین دو سلاح ایده های خلاقانه بی نظیری دارند که تفاوت های خود را با اسلحه های دیگر بازی های این سبک به خوبی نشان می دهند.

فراتر از شیشه نگاه کنید

4th pic

در حالی که شما در حال کاوش در ایستگاه فضایی هستید شما در سراسر ایستگاه ناخودآگاه نمایشگر‌های شیشه‌‌ای را می‌بینید. نمایشگر‌های شیشه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که یک ویدیو یا فیلم ضبط شده را از زوایای مختلف نگاه کنید. در اغلب موارد ما اسرار و رموزی را از میان فیلم‌ها و ویدویو‌ها پیاا کرده‌ایم. بنابراین بهتر است تمامی ویدویو‌ها و فیلم‌های ضبط شده را از زوایای مختلف و تا پایان مشاهده کنید چرا که ممکن است یک KeyCode یا یک محفظه‌ی مخفی را از ویدیو‌ها بدست آورید. ضمنا ممکن است در هنگام مشاهده ویدیو‌ها سر و صداهای عجیبی را بشنوید که این سر و صدا‌ها حاوی پیغام‌های مخفی هستند و بنا به دلایلی این صدا‌ها پخش می‌شوند.

آگاهی از گزینه‌های مدیریت آیتم

5th pic

مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد که Inventory خود را در ساعات اولیه بازی Prey پر از آیتم‌های متنوع بکنید. شما می‌توانید ظرفیت گنجایش Inventory خود را با استفاده از مهندسی درخت مهارت neuromod افزایش دهید و یا اینکه آیتم‌های خود را به زمین بیاندازید و هنگامی که دوباره به آن نقطه از ایستگاه فضایی برگشتید آن آیتم های به زمین انداخته شده را مجددا بردارید و به Inventory خود اضافه کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم اگر هم می‌خواهید اینچنین کاری را انجام دهید آیتم‌ها را در اتاق مورگان به زمین بیاندازید. اگر شما به اتاق‌های زیادی در فضا احتیاج دارید و در عین حال آیتم Recycle Charger را با خود همراه دارید می‌توانید همه‌ی آیتم‌های مورد نظر را به زمین بیاندازید و همچنین Recycle Charger را کنار آن‌ها رها کنید و با تفنگ Dart به Charger شلیک کنید. همه‌ی آیتم‌های ناخواسته‌ی خود به طرز جادویی به عناصر اساسی تبدیل می‌شوند. پس از آن شما می‌توانید از این منابع و عناصر در جهت ایجاد سلاح،مهمات و سایر آیتم های مفید و کاربردی در fabricator استفاده کنید.

بازیافت و ساخت

6th pic

یک روش عملی بازیافت به استفاده از آیتم Recycle Charger بستگی دارد آیتمی که اولین بار در دفتر مورگان آن را پیدا می‌کنید. امکان استفاده از گزینه انتقال آیتم‌های ناخواسته و بی‌فایده و بیهوده به تخلیه، صرفه‌جویی در وقت را به ارمغان می‌آورد. این درحالی است که سلاح‌های تکراری به عنوان آیتم‌های Junk (بیهوده و بی‌فایده) طبقه‌بندی نمی‌شوند. شما باید آن‌ها را به بازیافت انتخاب کنید تا به عنوان یک ماده مفید و کاربردی برای استفاده در fabricator بوجود بیایند.

بیشتر وقت‌ها اگر شما یک recycler پیدا کردید، مطمئنا fabricator در همین حوالی است. این آیتم ممکن است برای برای ساختن آیتم‌های مفید دیگر بسیار فوق‌العاده عمل کند. به عنوان مثال شما می‌توانید برای شروع آیتم‌های داروی سلامت و گلوله‌های سلاح کلت را با استفاده از یک شماتیک بسازید.

غارت خدمه

7th pic

شما می‌توانید از فهرست خدمه در ایستگاه امنیت برای بدست‌ آوردن یک ایستگاه بین‌راهی و ارتباطی با هر یک از اعضای خدمه استفاده کنید. زنده یا مرده. شما برای انجام ماموریت خاص به سوی آن‌ها می‌روید اما گاهی اوقات می‌توانید آیتم‌های مفید را در آن‌ها پیدا کنید.

با قدرت‌های بزرگ بیگانگان تهدیدات بیشتر می‌شوند

8th pic

همانطور که شما راه خود را در ایستگاه فضایی Talos 1 ادامه می‌دهید. شما بدون شک درگیر یک جریان شیرین می‌شوید. قدرت‌های شیرین بیگانگان! پس از دریافت Psychoscope در Psychotronics شما می‌توانید مانند یک انفجار جنبشی در قدرت‌ها دسترسی پیدا کنید. تقلید میمیک و ذهن جک. مراقب باشید اگر شما دسترسی‌های بیش از اندازه به این قدرت‌ها داشته باشید برج متحرک روشن خواهد شد و یک جانور ترسناک به نام کابوس همیشه همراه شما خواهد بود. اما اگر این برج متحرک هنوز خاموش باشد شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و در نقاط مختلف با هدف کمک به شما مستقر کنید.

قدرت خلاق با قوطی‌های انفجاری

9th pic

قدرت پیش‌فرض پرتاب شما زیاد نیست. به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که قوطی‌های انفجاری را به سوی دشمنان پرتاب کنید تا زمانی که به اهرم به روز رسانی توانایی‌ها دسترسی داشته باشید. این استوانه‌ها هنوز هم بسیار مفید هستند. گرچه بیگانگان دوست دارند شما را شکار کنند اگر جلب توجه کرده باشید در این حالت شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را به تله بیاندازید. فقط کافی‌ست قوطی‌های انفجاری را بین خودتان و دشمن قرار بدهید. زمانی که موجود بیگانه جلب توجه شد بلافاصله مخفی شوید و به محض نزدیک شدن تایفون به قوطی انفجاری، با یک زمان‌بندی درست و دقیق به استوانه شلیک کنید و یک فانتوم را فورا از پا دربیاورید.

ارسال نظر